Revisió de condemna
La Fiscalia demana al Suprem que no apliqui l’amnistia a Laura Borràs

La fiscalia ha demanat aquest dimarts que no s’apliqui l’amnistia a l’expresidenta del Parlament i de Junts Laura Borràs, condemnada a quatre anys i mig de presó per adjudicar contractes a dit a la Institució de les Lletres Catalanes.
El Tribunal Suprem ha celebrat una vista per revisar la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que va condemnar Borràs per prevaricació i falsedat documental, delictes pels quals també li va imposar una condemna de 13 anys d’inhabilitació.
A la vista, la fiscal María Ángeles Sánchez Conde no s’ha pronunciat explícitament sobre l’amnistia, però en l’escrit presentat davant del tribunal descarta que s’apliqui aquesta llei a Borràs, han explicat a EFE fonts jurídiques.
El lletrat Gonzalo Boye, per la seva banda, ha advocat per aplicar l’amnistia a l’expresidenta del Parlament, una petició que té poques opcions de prosperar tenint en compte l’actitud del Suprem, que té recorreguda la norma davant del Constitucional.
Borràs va obrir la porta a intentar acollir-se a l’amnistia com a víctima del ‘lawfare’ en virtut de l’acord polític entre el PSOE i Junts per investir Pedro Sánchez en què es fa referència a aquesta qüestió i el seu nom va sonar durant les negociacions de la llei per estudiar el seu encaix, una cosa que finalment no va passar.
Per això, davant una eventual negativa del Suprem, l’advocat ha demanat rebaixar la condemna emparant-se en el vot particular de la sentència, que advocava com a màxim per una condemna de 21 mesos de presó perquè diu que «no és que la pena sigui excessiva, és que s’ha condemnat erròniament, simultàniament per la prevaricació i pels documents falsos». «O són prevaricadors o són falsos», ha afegit.
La fiscal ha rebutjat els arguments de la defensa tot i que ha dit que la petició d’indult que van proposar els magistrats del TSJC és «pertinent» perquè «entenen que la pena és excessiva».
Notícies relacionadesEl TSJC va elevar al Govern una proposta d’indult parcial per a Borràs, de manera que la condemna quedi en dos anys i li pugui ser suspesa per no tenir antecedents penals.
En aquest sentit, la sentència destaca que l’acumulació real de penes, per la suma dels dos delictes, comporta que la condemna de presó que se li imposa «resulta desproporcionada i excessiva» per als fets comesos per Borràs.
- Transport públic Així queden els preus dels títols de transport públic a Barcelona fins que acabi el 2025
- Lliga F Escac i mat de les futbolistes al Llevant Badalona: «És el circ més gran que he viscut com a professional»
- Tempesta judicial i política Cerdán no entrega l’acta de diputat i augmenta el nerviosisme del PSOE
- Tempesta judicial i política L’UCO apuntala el relat d’Aldama de les comissions per obres públiques
- La xacra de la corrupció El soterrament de les vies a Sant Feliu de Llobregat, la presumpta manipulació de Koldo, Ábalos i Cerdán a Catalunya
- Adéu als insectes: aquesta és la planta que has de posar a casa teva
- Un informe recent Koldo, Ábalos i Cerdán: així reconstrueix l’UCO 12 anys d’una relació que va derivar en presumpta trama de corrupció
- L’agricultura del futur El delta de l’Ebre assaja cultius alternatius a l’arròs a causa de l’augment de la salinitat del terreny davant el mar
- ESTATS UNITS El calvari de Manuel, deportat per Trump: «Vaig demanar que m’afluixessin els grillons». Els va tibar més i va dir: «a manar, al teu país»
- Consell Nacional Junts es compromet a «aprofitar» la «debilitat» de Sánchez després de la caiguda de Cerdán i obre la porta a retirar el seu suport al PSOE