L’anàlisi del mòbil del fiscal general l’acosta al Suprem
L’UCO ha determinat que es van esborrar tots els missatges sobre el nòvio d’Ayuso
L’abocament dels dispositius electrònics confiscats al fiscal general durant el registre realitzat el 30 d’octubre al seu despatx del palau de Fontalba no ha donat resultats que permetin aclarir si, com vol conèixer la investigació oberta contra ell en el tribunal Suprem, es pot imputar Álvaro García Ortiz un delicte de revelació de secrets del qual podria haver sigut víctima la parella de la presidenta madrilenya, Isabel Díaz Ayuso. Això ha portat el president del Govern, Pedro Sánchez, a qualificar la causa de "cortina de fum que ara es veu que s’està esfumant" i a preguntar-se qui demanarà "disculpes i perdó" a García Ortiz per demanar la seva dimissió.
No obstant, una de les conclusions als quals han arribat els agents de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil, la constatació que al seu telèfon es van trobar "zero missatges pertanyents a qualsevol mena d’aplicació de missatgeria instantània" durant els dies en què el delicte va poder cometre’s, pot accelerar la decisió de citar-lo en qualitat d’investigat davant el TS.
La petició
Així ho consideren algunes de les acusacions populars personades en el procediment, que no descarten realitzar aquesta petició al magistrat Ángel Hurtado després de les festes de Nadal, segons ha manifestat la seva representació lletrada a aquest diari. "Ha de declarar ja", assenyalen les fonts.
Des de la Fiscalia General s’ha reconegut que García Ortiz va esborrar els missatges que contenia el seu mòbil entre el 8 i el 14 de març del 2024, que va ser el període delimitat pel magistrat per a la realització de l’informe. Segons aquestes explicacions, no ho va fer de manera específica respecte als missatges relatius a la causa per frau a Hisenda oberta contra l’empresari Alberto González Amador, sinó com a part de l’esborrament cíclic que fa de tots els missatges emmagatzemats al seu mòbil.
Un fet sense precedents
Notícies relacionadesNo obstant, aquesta explicació pública no consta en el procediment ni és coneguda formalment per l’instructor de la causa, que podria citar el fiscal general com a imputat –això constituiria un fet sense precedents en la història de la nostra democràcia– perquè li expliqui el resultat de la diligència policial. La realitat és que l’informe només deixa constància de l’absència de missatges en les dates assenyalades, però no dona compte de les raons i tampoc permet acarar si l’esborrament afecta tota mena de missatges i si també es va realitzar en dies anteriors o posteriors seguint el mateix protocol.
De moment, una de les acusacions populars personades en la causa, la del pseudosindicat Manos Limpias, ja ha sol·licitat a l’instructor que requereixi informació a les plataformes que acullen les aplicacions de missatgeria per veure si conserven còpia dels missatges. Aquesta recomanació no va semblar que afectés la fiscal en cap provincial de Madrid, Pilar Rodríguez, ja que els seus missatges amb el fiscal general sí que van poder ser analitzats.
- Salut Bellvitge descobreix una nova malaltia genètica del neurodesenvolupament similar a l’autisme
- Al centre logístic BCN8 Desapareixen a Sabadell 3.767 paquets d’Amazon valorats en 200.000 euros en un enviament d’Alemanya a Espanya
- Temporal Protecció Civil alerta de pluges "intenses i torrencials"
- Una investigació del TEDH El TEDH s’inclina per sentenciar que el Suprem va vulnerar els drets de Junqueras, Sànchez i Turull
- Condemnats del 'procés' Estrasburg declara que no es van violar els drets de Junqueras, de Sànchez o Turull pel 'procés'
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Tempestes, alertes i por
- II Fòrum Empresarial Peralada Gael Rodríguez i Jordi Masquef discuteixen sobre "recuperar el prestigi" de Portbou i Figueres
- Xarxa mallada Els enginyers aposten per connectar el riu Ter amb el nord de la Costa Brava en casos d’emergència
- Patrimoni artístic La Justícia dona 15 dies al MNAC per entregar la documentació de les pintures de Sixena a la DGA
- II Fòrum Empresarial Peralada Rocío Muñoz (Perelada): «El mercat del vi està en crisi, les noves generacions ja no se senten identificades»
