Investigació
El jutge arxiva la causa contra Xavier Vendrell pel cas Volhov
El Jutjat d’Instrucció número 1 de Barcelona ha arxivat la causa oberta a l’exconseller d’ERC Xavier Vendrell per l’operació urbanística de Vila Bugatti, una derivada del cas Volhov, al no veure indicis que obtingués un tracte de favor de l’Ajuntament de Cabrera de Mar. L’arxivament d’aquesta peça separada, una de les últimes del cas Volhov sobre presumpta desviació de fons al procés que queda oberta, l’ha acordat la jutge que substitueix el titular del jutjat, Joaquín Aguirre, que està de baixa, després que així ho sol·licités la Fiscalia Anticorrupció. A la peça, que el 2020 va motivar la detenció de l’exconseller d’Educació Josep González-Cambray, el jutge investigava si Vendrell va obtenir un tracte de favor de l’Ajuntament de Cabrera i de la Generalitat per aconseguir la requalificació urbanística de la finca Vila Bugatti, a fi de desenvolupar un projecte educatiu a través de la Fundació el Brot i mantenir l’activitat actual de celebració de banquets.
A més de Vendrell, en la causa estaven imputats l’exalcalde de Cabrera de Mar (PDeCAT) Jordi Mir, l’exregidor d’ERC Enric Mir, que va deixar el càrrec arran de la seva detenció en l’operació Volhov, i l’arquitecte municipal. La jutge descarta en la seva interlocutòria, a què ha tingut accés Efe, aquest suposat tracte de favor.
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Obituari Mor als 81 anys Anna Balletbò, exdirigent del PSC
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- Aquesta és la ciutat poc coneguda i més bonica del món per Nadal: té sis mercats de conte i carrers amb canals
- Envelliment Silver tsunami
- Minimitzar els riscos Cooperació amb la policia, guàrdies amb armes...: així gestionen la seguretat els museus del món després d’altres ‘robatoris del segle’
- Reforma urbanística Inquietud als comerços afectats per l’operació Inditex-Alcampo a Sant Adrià: «No ens renoven contractes»
- Durant la Convenció Municipalista Turull demana als càrrecs de Junts estar «preparats»: «Venen moments complicats»
