El jutge envia a la presó Aldama per un frau d’hidrocarburs
La Guàrdia Civil assenyala que el comissionista es va valer tant de Koldo com d’Ábalos per "influir" en el rescat d’Air Europa

El jutge de l’Audiència Nacional Santiago Pedraz va decretar ahir l’ingrés a presó per a Víctor de Aldama, l’aconseguidor de la trama Koldo, per la seva implicació en la causa que investiga un presumpte frau de l’IVA d’hidrocarburs de més de 180 milions d’euros, segons van confirmar a Efe fonts jurídiques. Aldama, que va ser detingut dilluns passat juntament amb una dotzena de persones, va abandonar l’Audiència Nacional en un furgó policial amb destí a la presó de Soto del Real, a la qual l’acompanya el seu soci Claudio Rivas, vinculat a la companyia comercialitzadora de combustible Villafuel.
El jutge Pedraz, que ha atès el criteri de la Fiscalia Anticorrupció que sol·licitava l’ingrés a presó d’Aldama, investiga un entramat societari en el sector estratègic dels hidrocarburs, que, en tot just dos anys, hauria defraudat a Hisenda 182 milions d’euros, no només per les quotes defraudades a l’Agència Tributària, sinó mitjançant el blanqueig de capitals.
Notícies relacionadesEn paral·lel, el nou informe de l’UCO de la Guàrdia Civil posa de manifest que Víctor de Aldama, el comissionista de la trama Koldo, "es va valer de la seva relació amb l’exministre de Transports José Luis Ábalos i del seu assessor Koldo García Izaguirre" per "influir en la concessió final del rescat d’Air Europa" per part del Govern de Pedro Sánchez.
En un punt de la investigació, Aldama va escriure a Francisco Javier Hidalgo, el directiu de l’aerolínia, per dir-li que Koldo l’havia informat de l’estat de situació sobre aquest assumpte, assenyalant: "Em diu K que ja li ha trucat l’1, quan sàpiga et dic, ha servit la trucada". Per això, l’UCO "dedueix que el president del Govern s’hauria posat en contacte amb Ábalos".
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- 53 anys d’història Un tresor fotogràfic, en perill
- Salut Álvaro Torres, nutricionista: «Menja una peça de fruita abans de començar el dinar»
- De la Generalitat a Golden Hotels Aragonès renuncia al sou d’expresident i dirigirà l’empresa familiar d’hotels
- Champions league La Premier encareix la Champions per a Barça i Reial Madrid
- TELEVISIÓ I MAS Em ve molt de gust
- Barcelona, protagonista Una ‘spin-off’ del Clínic avança en el tractament de leucèmies