Perdó al procés
El Constitucional farà demà el primer pas per pronunciar-se sobre l’amnistia

La tramitació de les impugnacions a la llei d’amnistia començarà a rodar aquesta setmana al Tribunal Constitucional. El ple que comença demà porta en l’ordre del dia l’admissió a tràmit de la primera qüestió d’inconstitucional que té sobre la taula: la cursada pel Tribunal Suprem en relació amb el delicte de desordres públics pel qual van ser condemnats un parell de joves a Girona durant les protestes contra la sentència del procés.
Fonts de l’alt tribunal assenyalen que, malgrat la previsible admissió a tràmit dels dubtes plantejats per l’alt tribunal aquesta setmana i el ritme de resolució imposat pel president del TC, Cándido Conde-Pumpido, des que va assumir aquesta responsabilitat, no s’espera que hi pugui haver una resolució sobre el fons de l’assumpte fins d’aquí a almenys sis mesos, cosa que ens porta en el millor dels escenaris al segon trimestre del 2025.
Demà els que des de divendres passat tornen a ser 12 magistrats del Constitucional admetran a tràmit la qüestió d’inconstitucionalitat i resoldran sobre la petició d’abstenció de Juan Carlos Campo, que des que es va incorporar a l’òrgan de garanties s’ha abstingut sense cap problema de tots els assumptes que va conèixer al Consell de Ministres i d’aquells que afecten la seva dona, l’expresidenta del Congrés de Diputats, Meritxell Batet.
Notícies relacionadesJa s’havia apartat del recurs interposat per una associació contra la llei d’amnistia, perquè com a ministre de Justícia va al·legar que era "clarament inconstitucional".
La diferència és que ara la seva decisió d’abstenir-se ha de ser validada per la resta de magistrats del Constitucional, entre els que ja hi ha l’exvocal del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) José María Macías, que en contraposició no té intenció d’apartar-se del debat, malgrat l’informe de l’òrgan de govern dels jutges contrari a la mesura de gràcia.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Successos Els Mossos desmantellen una narcofruiteria a Mataró i requisen 57 dosis de cocaïna
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Eduardo Mendoza: "Tothom està indignat per alguna cosa, però jo no, vivim formidablement"
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Canvi important en Bizum: la UE obliga els bancs a modificar la forma de fer els pagaments
- Habitatge El Parlament fa el primer pas perquè les comunitats de veïns puguin denunciar ocupacions
- Els Mossos conclouen que l'acusat del crim de Campdevànol va sotmetre la víctima a "maltractament psicològic continu"
- Incident a la ciutat Detenen un home a Girona per agressió sexual després de tocar-li els pits i escopir una noia
- Turisme El nou turisme que ve: menys massificació, més sostenibilitat i equilibri amb la vida local