Aragonès configura la seva oficina d’expresident amb Ricomà al capdavant
L’excap del Govern s’envolta de qui ha dirigit el seu gabinet, entre altres col·laboradors
L’excap de la Generalitat Pere Aragonès va configurar ahir la seva oficina, que tindrà al capdavant la que fins ara havia dirigit el seu gabinet, Helena Ricomà. Segons va publicar el Diari Oficial de la Generalitat (DOGC), el republicà s’emporta la seva secretària, Sílvia Sabat, i el cap de comunicació, Marçal Sarrats, que mantenen els càrrecs que han tingut durant els últims anys.
Aragonès percebrà el 80% del seu sou de president, una xifra que té dret a rebre almenys durant una legislatura si no té cap altre sou o càrrec. Si percebia un salari de 136.177 euros, ara tindrà dret a cobrar 108.941,6 euros bruts, xifra que equival a 9.078 euros mensuals.
Notícies relacionadesLa llei és incompatible amb el fet de tenir una nòmina en una empresa privada, com li va passar al socialista José Montilla quan va accedir al consell d’administració de la companyia participada per l’Estat Enagás amb una retribució de 175.000 euros. El dirigent d’Esquerra, així mateix, disfrutarà d’altres beneficis com la possibilitat de tenir un despatx propi, un xòfer, tres assistents i un pressupost de fins a 60.000 euros per a despeses diverses. Després deixarà de cobrar-ho, però quan es jubili tindrà dret a una pensió vitalícia del 60% del sou de president.
L’expresident Jordi Pujol va renunciar a la seva oficina d’expresident i a aquesta jubilació al conèixer-se que durant 34 anys va estar ocultant diners a l’estranger a Hisenda. També el socialista Pasqual Maragall va renunciar a la seva pensió pública, però rep una aportació directa de la Generalitat al detectar-se que pateix Alzheimer des del 2007. El 2022 va disfrutar d’una assignació de 48.000 euros bruts, 36.820,80 euros nets, i a més Presidència va costejar 6.421,50 euros en dietes d’escortes.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- LA CLAU En l'elefant de Manuel Valls
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- Sort al Baix Llobregat Un estanc de Sant Boi reparteix 7,5 milions del tercer premi de la Loteria de Nadal 2025
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 El cava es refreda a la Gran Via: repeteix per segon any un cinquè premi i reparteix 60.000 euros dècim a dècim
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 79432, primer premi, el Gordo de la Loteria de Nadal 2025
- Per un quart premi Lorena Espinosa, propietària de l’administració de Badalona que ha repartit dos milions de la Loteria de Nadal 2025: «Es queda al barri»
