Els Mossos blinden la Cambra a l’espera del líder de Junts
Imagen de archivo de los Mossos dEsquadra /
Els Mossos d’Esquadra han blindat els accessos al Parlament de Catalunya amb motiu del debat d’investidura del líder dels socialistes catalans, Salvador Illa, davant l’anunciada tornada de l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, sobre qui pesa una ordre de detenció després de gairebé set anys fugit de la justícia espanyola.
El dispositiu policial en els accessos a la Cambra catalana, al parc de la Ciutadella, es porta a terme per garantir la seguretat de la sessió parlamentària, que Junts ja ha anunciat que demanarà que quedi en suspens si Puigdemont és detingut.
Segons fonts policials consultades per Efe, el dispositiu que s’ha dissenyat és semblant a l’habilitat coincidint amb altres sessions d’investidura, amb la presència d’agents de diferents unitats dels Mossos d’Esquadra, entre les quals la d’antiavalots, la canina i la de subsol. Als voltants del Parlament ja es van poder veure ahir tanques per ser distribuïdes per perimetrar-ne els accessos.
En la fallida investidura de Puigdemont del gener del 2018, després de les primeres eleccions catalanes una vegada superada l’etapa de l’aplicació de l’article 155 de la Constitució, ja hi va haver incidents quan un grup d’independentistes va desbordar el cordó policial per protestar contra la decisió de la Cambra de no celebrar el ple perquè el líder de Junts ja era a l’estranger.
Condemnats amnistiats
Notícies relacionadesEls cinc condemnats per aquests disturbis, als quals la justícia va imposar penes d’entre cinc mesos i un any de presó per carregar amb violència contra el cordó policial, van ser dels primers a beneficiar-se de la llei d’amnistia, ja que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) els va aplicar la llei que suposa el perdó al procés el passat 25 de juny.
Si l’expresident de la Generalitat de Catalunya fos detingut avui, seria traslladat al jutjat de guàrdia del partit judicial on es portés a terme l’arrest.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 70.048, segon premi de la Loteria de Nadal 2025
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- "En algun moment hauré de fer el dol"
- Festes Viu un Nadal de somni per a tota la família als Pirineus catalans amb activitats gratuïtes, tallers i concerts: només al desembre
- IRTA-CReSA L’auditoria del Govern considera «segur» el laboratori d’on se sospita que va sortir el brot de pesta porcina
- ¿Què han votat els teus parents en les eleccions d’Extremadura? Mapa de resultats carrer a carrer
- SORTEIG DE NADAL 2025 El Gordo premia hotelers que van alimentar els bombers en els incendis de Lleó: «Ho hem sabut a l’anar a donar menjar a les vaques»
- 'EL SEGON CAFÈ' A LA2CAT L'Editorial de Cristina Villanueva: Entre Números i Silencis
