El jutge rebutja amnistiar la trama russa del procés

Nou pas del jutge de Barcelona Joaquín Aguirre en la seva investigació per la suposada trama russa del procés. El magistrat ha rebutjat aplicar l’amnistia als 13 investigats per la presumpta ingerència de Moscou en el procés independentista i ha afegit als delictes de traïció i malversació de fons, un altre delicte per organització criminal, posant a la cúspide de la mateixa els expresidents Artur Mas i Carles Puigdemont, a qui atorga "el lideratge i control de les accions que prenien els seus quadres directius", i que, per tant, els que podien "suspendre" o "modificar" els contactes amb els representants russos, segons la interlocutòria a què va accedir aquest diari.
El togat, a més, ha remès al Suprem la causa perquè Puigdemont i el diputat de Junts Francesc Dalmases són aforats perquè, si aquest òrgan judicial ho considera, obri una investigació contra ell per aquests mateixos delictes.
Segons el jutge, la "superficial anàlisi comparativa entre la doctrina estratègica russa" i el concepte d’"amenaces híbrides és suficient per concloure, més enllà de dubtes", que Catalunya va ser objecte d’una campanya de "confrontació informativa" durant el procés.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Marc Márquez passa pel quiròfan i es complica la seva reaparició
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- Doncs no va ser en directe
- Nou estadi L'adjudicació de les obres al Camp Nou sota sospita
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims
- L’ordre en el desordre de Trump
- ¿Ningú vol dimissions?
- Golejada per acariciar el Mundial
- Maite Casademunt: "Estimo la passió per destacar, per no passar desapercebuda"