L’expresident demana la mesura de gràcia per a la causa de Tsunami
El líder dels postconvergents assegura que qualsevol "altra interpretació" de la llei portaria a "un retorciment" d’aquesta

L’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont ha demanat a la jutge del Tribunal Suprem (TS) Susana Polo que apliqui la llei d’amnistia a la causa en la qual està imputat per terrorisme per les protestes convocades per Tsunami Democràtic. "En el present cas, no es donen els requisits necessaris, tant de forma legal com jurisprudencial, per entendre que els fets objecte d’investigació puguin ser exclosos de l’àmbit d’aplicació" de la llei d’amnistia i "qualsevol altra interpretació comporta un retorciment de la norma i un forçament" tant de la voluntat del legislador com de la mateixa norma, assenyala. En el seu escrit d’11 pàgines, al qual ha pogut tenir accés EL PERIÓDICO, l’advocat del líder de Junts, Gonzalo Boye, argumenta que els fets que són objecte d’investigació en el procediment "no passen de l’exercici legítim del dret de manifestació", per la qual cosa "no poden ser enquadrats dins del que la directiva estableix com a finalitats terroristes".
"Pretendre una cosa diferent, sobre fets que són públics i notoris, no és més que la criminalització de l’exercici dels drets fonamentals i contravé directament, per exemple, el que està establert pel Consell d’Europa" en relació amb el poble kurd, assegura. I afegeix que això impedeix "criminalitzar manifestants catalans", al presentar les protestes contra la sentència del procés convocades per la plataforma com si es tractés de terrorisme, una cosa que comporta, assegura, la "banalització" d’aquest tipus de delicte.
En qualsevol cas, remarca, la defensa de l’expresident de la Generalitat, tampoc es van causar "intencionadament greus violacions dels drets humans", cosa que impedeix excloure les excepcions previstes per la llei per aplicar la mesura de gràcia als delictes de terrorisme.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"
- PRIMER DE MAIG ¿Per què l'1 de maig és el Dia del Treball?