Els Comuns avalen tancar un pacte al juliol perquè Illa sigui president
El partit d’Albiach dona per bo el calendari d’un mes que s’han proposat els republicans per arribar a un acord

La presidenta del grupo parlamentario de los Comuns, Jéssica Albiach, reunida con el presidente del Parlament, Josep Rull /
Finals de juliol. Aquesta és la data límit imposada per ERC per arribar a un acord que permeti la investidura del líder del PSC, Salvador Illa, malgrat que hi hagi temps fins al 26 d’agost per evitar una repetició electoral. Un termini que també veuen amb bons ulls els Comuns, la tercera pota imprescindible per tancar un pacte que permeti al socialista arribar al Palau de la Generalitat.
Així ho va exposar ahir la líder del partit, Jéssica Albiach, en una entrevista a SER Catalunya, on va assegurar que d’aquí a quatre setmanes ja es veurà "si hi ha aigua o no" per tancar un acord i es va mostrar optimista amb la possibilitat d’entesa.
Sobre com ha de ser aquest acord, Albiach va defensar que la geometria variable "no és una bona idea", perquè considera que això podria donar peu a acords entre els socialistes i Junts en algunes qüestions, però va qualificar de "secundari" el debat sobre si el seu partit ha d’entrar o no a formar part del Govern. "La prioritat són els continguts i les polítiques", va afegir, després de detallar també que les negociacions en aquests moments són bilaterals amb el PSC, però que també hi ha contactes informals entre Comuns i republicans per valorar les possibilitats d’acord.
Notícies relacionadesNegociació bilateral
Com a partit guanyador de les eleccions, la líder dels Comuns considera que és el PSC el grup que ha de liderar les negociacions i que correspon a Salvador Illa ser especialment "proactiu a recollir suports" per aconseguir una "majoria progressista", que passa, en una "primera fase" –va apuntar en aquest sentit– per una entesa entre socialistes i republicans: "El que toca primer és que hi hagi unes negociacions exclusivament bilaterals entre PSC i ERC".
- Urbanisme Les obres a l’interior de l’estació de Sants desorienten els viatgers
- Política Junts i el PSOE es van reunir dilluns després del ‘no’ d’Illa al referèndum
- Gir radical Els blancs, primer: Trump estudia transformar l’acollida de refugiats als Estats Units per donar preferència als blancs contraris a la immigració
- Revolució en la mobilitat Els llums V16 permetran avisar dels incidents de trànsit en temps real
- Lliga de campions El Barça espanta el Roma
- Insuficiències de la salut pública Les infermeres denuncien una manca greu de recursos a Urgències psiquiátriques de Vall d'Hebron
- TELEVISIÓ I MAS Males notícies: s’acosta Halloween
- Barcelona, protagonista Fry House: les ‘burgers’ japoneses d’un artista i un consultor
- Besalú, la joia medieval
- Cita amb història La fira més antiga de la Península té gust de formatge