Junqueras deixa formalment ERC per mirar de tornar amb més força

Decisió executada. Tal com va anunciar que faria fa tres setmanes, el president d’ERC, Oriol Junqueras, va comunicar formalment ahir la seva dimissió com a líder del partit. Ho va fer en la reunió de l’executiva que també va servir per valorar el resultat de les eleccions europees.
Junqueras deixa enrere 13 anys al capdavant d’ERC, una formació les regnes de la qual va agafar l’octubre del 2011 en plena depressió i que va aconseguir portar a dalt de tot, fins i tot amb el seu pas per la presó per l’organització de l’1-O. Se’n va d’una manera que no fa tant temps hauria semblat impossible: enfrontat a la seva número dos, la secretària general, Marta Rovira, que ara tindrà tot el poder orgànic.
El mateix Junqueras va explicar a la sortida de la reunió de la direcció que, malgrat la seva marxa, manté intactes "les ganes d’ajudar" el seu partit. També va intentar treure ferro a l’assumpte assegurant que calia dedicar tota l’atenció a l’anàlisi del resultat de les eleccions europees i a la constitució del nou Parlament.
Notícies relacionadesUna altra oportunitat
Junqueras marxa, però no se’n va gaire lluny. Ha decidit dimitir per aturar la crisi interna que es va obrir en el partit després de la patacada de les eleccions catalanes del maig, però la seva intenció és tornar amb més força a la tardor, quan s’ha convocat el congrés d’ERC per decidir nou líder. És a dir, està convençut que la reconstrucció del partit després de l’últim cicle electoral a la baixa passa per ell. El seu argument és que no va poder liderar el partit mentre va estar empresonat (2017-2021) i que no ha pogut ser candidat a la Generalitat en plenes facultats des del 2012. En conclusió, que mereix una altra oportunitat. És per això que en els pròxims mesos recorrerà les agrupacions del partit per obtenir suports entre la militància. A la seva sortida de l’executiva, Junqueras va explicar que a partir d’ara té "moltes ganes d’escoltar tothom".
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Succés Mor tirotejat un home en un portal del carrer de Consell de Cent a Barcelona
- Debat al Parlament El president Salvador Illa crida a un pacte sobre infraestructures per afrontar la mobilitat i el creixement econòmic
- Un gran projecte Així serà el nou Liceu Mar: 210 funcions anuals, restaurant amb vistes i 47 milions de pressupost
- Fort correctiu al jutge Peinado El Suprem rebutja la intenció del jutge Peinado d’imputar Bolaños en el cas Begoña al no apreciar cap indici de delicte
- Nou cicle republicà ERC exigirà un mínim de 50 militants i un 3% d’avals per constituir-se en corrent intern