Només un dels set imputats en la causa de Tsunami anirà avui a declarar

El jutge Manuel García Castellón que indaga en el cas de Tsunami Democràtic ha citat per avui els set imputats acusats d’un delicte de terrorisme en el marc de les protestes per la sentència de l’1 d’octubre, però dels set imputats, només compareixerà una: la dirigent d’ERC, Marta Molina, que ho farà per videoconferència des de Barcelona.
Les defenses de la resta d’acusats han ajornat aquesta primera declaració al·legant diferents motius, com per exemple, que altres dels seus clients tenien judicis programats. Entre ells, la secretària general d’ERC, Marta Rovira; la mà dreta de l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, Josep Lluís Alay; i l’empresari Oriol Soler.
Quatre anys d’instrucció
La citació arriba una setmana abans que s’aprovi la llei d’amnistia, una cosa que des de l’independentisme asseguren que no és "una casualitat". Dirigents dels partits i entitats sobiranistes van denunciar ahir públicament en un manifest que la reactivació d’aquesta causa es fa en el marc de la tramitació de l’amnistia, després de quatre anys d’instrucció del cas.
El delicte pel qual s’acusa els imputats, el de terrorisme, cal veure si encaixa, a ulls dels jutges, en aquesta mesura de gràcia que s’aprovarà de manera definitiva el 30 de maig al Congrés perquè hi ha veus que temen que avui el jutge pugui decretar presó provisional per a Molina. En aquest sentit, ella mateixa va afirmar que és conscient que aquesta pot ser una possibilitat: "Jo ho assumeixo, però l’Estat haurà d’assumir les conseqüències de tornar a tenir presos polítics a la presó".
El manifest, firmat per desenes de persones i entitats, declara que l’acusació de terrorisme "és absolutament infundada i només busca reprimir les persones compromeses amb la independència i l’exercici dels drets fonamentals".
- Alerta Fernando Simón demana preparar-se per al pitjor: "Cada vegada seran més freqüents"
- 1.617 dies de suspensió de funcions Sanció de quatre anys sense sou ni feina al policia de Badalona que va robar sobres de pernil de 25 euros en un Mercadona
- El 30 de maig Jordi Vilà obre un restaurant en un hotel de luxe de la Costa Brava
- Alimentació El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Gestió hídrica a Catalunya Els embassaments catalans arriben al 80%: sense aigua regenerada ni dessalinitzada haurien estat buits un any i mig
- CATÀSTROFE Mazón truca a les associacions de víctimes de la dana set mesos després
- Projecte Stolpersteine Joan Riba no va anar a la División Azul: una llamborda daurada a Barcelona reconeix una víctima dels nazis
- Apunts polítics de la setmana Oposició i triperia
- Vols aprimar-te? Així influeixen les begudes vegetals davant dels lactis
- Obro fil La tècnica russa per desestabilitzar Espanya amb la dana, al descobert