La Junta Electoral avala la candidatura de Puigdemont en contra de Cs

Carles Puigdemont durante la presentación de su candidatura a las elecciones del 12 de mayo /
El Tribunal Contenciós Administratiu va avalar ahir la candidatura de l’expresident Carles Puigdemont, que encapçala la llista de Junts per a les eleccions del 12M, i va rebutjar el recurs que Ciutadans havia presentat contra la decisió prèvia de la Junta electoral de Barcelona que ja validava la candidatura.
Els taronges, liderats per Carlos Carrizosa, van argumentar que per presentar-se a unes eleccions cal "estar empadronat a Catalunya, i Puigdemont porta set anys residint a Bèlgica, per tant, la seva inscripció censal no respon a la realitat", però l’òrgan administratiu recorda que Puigdemont manté intacte el seu dret al sufragi passiu tot i que no resideixi a Catalunya, perquè no ha sigut jutjat ni condemnat, i també perquè el seu dret a ser elegit no depèn del lloc de residència.
Així ho defensa en una sentència emesa ahir a la tarda, tan sols unes hores després del recurs d’impugnació de Ciutadans, que al·legava que tots els candidats havien de complir els mateixos "requisits legals" i que era necessària que hi hagués "igualtat de condicions".
Notícies relacionadesLa fiscalia havia demanat desestimar el recurs al considerar que Cs no havia "aportat cap element" en què pogués "inferir-se l’incompliment del requisit d’inscripció en el cens electoral vigent del candidat Puigdemont".
El 2019, la justícia ja va avalar que Puigdemont podia presentar-se a les eleccions, en aquest cas a les europees, malgrat que en un primer moment la Junta Electoral va vetar la seva candidatura. En aquella ocasió, els postconvergents van arribar a presentar una llista amb candidats alternatius per poder presentar-se als comicis, però finalment el Suprem va donar la raó a Junts i va permetre que en la llista apareguessin els noms de Puigdemont, Toni Comín i Clara Posantí. També el 2021, Puigdemont es va poder presentar a les eleccions catalanes, tot i que finalment no va recollir l’acta de parlamentari.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Alerta Fernando Simón demana preparar-se per al pitjor: "Cada vegada seran més freqüents"
- 1.617 dies de suspensió de funcions Sanció de quatre anys sense sou ni feina al policia de Badalona que va robar sobres de pernil de 25 euros en un Mercadona
- El 30 de maig Jordi Vilà obre un restaurant en un hotel de luxe de la Costa Brava
- Alimentació El nutricionista Pablo Ojeda desvela la fórmula per acabar amb la inflor abdominal: "Importa més del que creus"
- Gestió hídrica a Catalunya Els embassaments catalans arriben al 80%: sense aigua regenerada ni dessalinitzada haurien estat buits un any i mig
- Infart a casa estant sol: com actuar immediatament per salvar la teva vida
- CATÀSTROFE Mazón truca a les associacions de víctimes de la dana set mesos després
- Projecte Stolpersteine Joan Riba no va anar a la División Azul: una llamborda daurada a Barcelona reconeix una víctima dels nazis
- Apunts polítics de la setmana Oposició i triperia
- Vols aprimar-te? Així influeixen les begudes vegetals davant dels lactis