Illa inclou separatistes i el PP en un quadre de pactes per a l’estabilitat

El líder del PSC, Salvador Illa, en una comparencia este domingo desde Badalona /
És igual com insisteixin Junts i ERC en què no pactaran amb el PSC després del 12 M. Salvador Illa, que en cada compareixença pública dona per descomptat que es farà realitat el pronòstic de les enquestes que el situen com a guanyador, reivindica que no és moment de posar "vetos". De fet, ha manifestat que dins de la seva geometria de pactes hi caben des dels partits independentistes fins al PP, i ha presumit d’haver arribat a acords en aquesta legislatura tant amb uns com amb altres en diferents àmbits institucionals.
Així ho va dir ahir des de Badalona, malgrat l’amenaça de Carles Puigdemont, en una entrevista a El Nacional, de retirar el suport al Govern de Pedro Sánchez en cas que Illa li arrabassi la presidència de la Generalitat amb una jugada com la que va fer Jaume Collboni a Barcelona. "Illa sabrà el que ha de fer", va deixar caure el candidat de Junts.
Notícies relacionadesEl precedent municipal
"Tenim plantejaments polítics molt diferents, però això no ens impedeix arribar a acords", va respondre ahir el líder del PSC recordant, sobretot, els pactes municipals que s’han teixit amb Junts. De la mateixa manera que va contestar amb la mà estesa a l’exabrupte de Puigdemont, Illa va fer el mateix amb el president Pere Aragonès malgrat que dissabte va denunciar les "mentides" dels socialistes, que va acusar de tenir Espanya i no Catalunya com a projecte.
- Jaume Miralles serà el nou director general d’IA del Govern
- Més d’un milió de catalans prenen Diazepam i altres ansiolítics
- Malalties ultrarares Un jove amb síndrome SAVI millora gràcies a un fàrmac contra el lupus
- Deduccions fiscals El ‘BOE’ confirma una nova deducció de fins a 340 euros en el teu IRPF: així pots beneficiar-te d’aquesta ajuda
- L’Apartur promou la "xivatada" anònima
- El conflicte del Pròxim Orient RTVE plantarà el festival d’Eurovisió per primer cop si Israel no es retira
- El conflicte del Pròxim Orient Escac al dispositiu de seguretat de la Vuelta
- Context A les portes de l’infern
- Aïllament internacional L’Esparta de Netanyahu
- Israel desencadena l’atac terrestre per prendre Ciutat de Gaza