Drets d’autor
El jutge Pedraz dona tres hores a les operadores per bloquejar Telegram
El jutge de l’Audiència Nacional, Santiago Pedraz, va donar ahir tres hores a les operadores de telecomunicacions per bloquejar a Espanya l’aplicació de missatgeria instantània Telegram, que explicarien des de la recepció de la comunicació judicial, segons figura en la interlocutòria del magistrat. L’ordre del jutge deriva d’una denúncia presentada per Mediaset, Antena 3 i Movistar en la que acusaven l’aplicació de compartir contingut protegit per drets d’autor.
A més de les seves funcions de missatgeria instantània, similars a les de Whatsapp, Telegram disposa d’una sèrie de canals, en els quals es comparteix tota mena de contingut, des de vídeos amb reproducció automàtica fins a informació. Són els titulars d’algun d’aquests canals els que s’acusen d’un delicte de vulneració continuada de drets de propietat intel·lectual.
Notícies relacionadesL’impacte
El bloqueig de l’aplicació no implica que els més de vuit milions d’usuaris a Espanya hagin de quedar-se sense accés, sinó que podrien utilitzar una xarxa privada virtual per geolocalitzar-se virtualment a França o en un altre país diferent d’Espanya per continuar a Telegram, segons va explicar l’informàtic Hervé Lambert a EFE. Segons el servei Downdetector, que a través del seu portal segueix el rastre mundial digital, Telegram a Espanya ahir a la tarda gairebé no reportava incidències dels usuaris.
- La ronda catalana Vingegaard deixa la Volta vista per a sentència
- A Brians 1 Traslladen de mòdul el pare del nadó maltractat a Barcelona després d’un incident amb altres interns
- Barcelonejant El Rei i Laporta arrasen a Alimentaria
- Racons amb memòria La zona més antiga de Barcelona on es concentren segles de poder i història
- Opinió Iria Domínguez, psiquiatra: “L’eutanàsia planteja el dilema de si el sistema dona una bona resposta al patiment psíquic greu”
