Aragonès llança el seu pla perquè Catalunya recapti els seus impostos
El president, que vol marcar perfil davant el PSC, portarà la proposta demà a Madrid després de presentar-la avui a Barcelona

La Generalitat farà pública avui la seva proposta de "finançament singular" perquè Catalunya recapti els seus impostos i millori els recursos de què disposa. Un finançament que el tregui del règim comú que comparteix amb la resta d’autonomies i l’acosti a un model propi com el basc. La presentació de la proposta es va anunciar la setmana passada, quan encara es desconeixia l’avanç de les eleccions catalanes. No obstant, el Govern ha mantingut l’agenda prevista: al president Pere Aragonès li segueix funcionant com un acte que li permeti guanyar focus a la precampanya i marcar perfil davant el PSC.
Sistema similar al basc
Notícies relacionadesEl punt estrella de la proposta de finançament serà la fiscalitat i l’explicarà la consellera d’Economia, Natàlia Mas, després de la reunió del Govern. La Generalitat vol la "gestió, recaptació, liquidació i inspecció dels impostos recaptats a Catalunya", a més de veure augmentada la "capacitat normativa" de la Generalitat sobre aquests tributs. És a dir, un sistema fiscal que s’assemblaria al del País Basc. És una idea que els dos grans partits estatals, el PP i el PSOE, sempre han rebutjat de ple.
Una de les claus de la proposta serà la "quota de solidaritat" que hauria de pagar la Generalitat amb el nou sistema. És a dir, si Catalunya arriba algun dia a recaptar tots els impostos, quina quota aportaria a les arques públiques, cosa que a Euskadi es coneix com la quota basca.
- LA CHAMPIONS LEAGUE Flick: "No m’agrada que el meu net em vegi així. He de canviar"
- Vandalisme El turisme de grafitis va embrutar 3 de cada 4 trens de Rodalies a l’estiu
- Pateix un ictus ingressada al Trueta i no li detecten fins al cap de tres dies
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- CONGELADA EN EL TEMPS L’estació fantasma de Correus surt de la penombra
- Equipament BCN assumeix 250.000 € per les obres a la Biblioteca García Márquez
- Malestar Els taxistes envoltaran avui el Camp Nou pel patrocini d’Uber
- Seguretat viària Els joves de 17 anys podran conduir amb un adult
- Matrícula viva 27.000 alumnes van arribar el 2024 amb el curs començat