El jutge investiga la presència d’espies russos durant el procés
García-Castellón accedeix a la petició formulada pels dos policies personats com a acusació particular en el cas

El jutge de l’Audiència Nacional Manuel García Castellón ha accedit a la petició que li van fer els dos policies personats com a acusació particular en el cas Tsunami Democràtic i ha ordenat a la Comissaria d’Informació que li redacti un informe sobre la presència d’almenys set espies russos a Barcelona durant el procés. En una providència, el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 6 accedeix al que sol·liciten els policies que van resultar ferits el 18 d’octubre del 2019 en els aldarulls de la Via Laietana i la plaça d’Urquinaona, coincidint amb la jornada de vaga general convocada per la plataforma investigada en protesta per la sentència del procés.
Es dona la circumstància que el magistrat ja va tenir oberta una peça per investigar la presència del general Denis Serguéiev, àlies Serguei Fedotov, a Barcelona en tres ocasions, la primera l’11 de maig del 2016, però la va arxivar per falta d’indicis, després de remetre l’instruït en relació amb Rússia al Jutjat d’Instrucció número 1 de Barcelona, on s’investiga la trama russa del procés en l’anomenat cas Volhov.
D’aquesta manera, García-Castellón es va poder centrar en les indagacions necessàries per determinar qui són els responsables del finançament i la direcció de Tsunami Democràtic i en la causa que va instruir contra els membres dels CDR als quals es van intervenir substàncies explosives i per als quals la fiscalia demana penes de fins a 27 anys de presó. De fet, gran part de les diligències relatives a Tsunami procedien de Barcelona.
- Horta-Guinardó Les disputes obliguen a tancar l’Associació de Veïns del Carmel
- Laura Lobo, advocada experta en herències: “No s’ha de donar per fet que els nebots hereten del tiet solter i sense fills”
- Futbol El Barça va concedir a Limak l’obra del Camp Nou malgrat que un informe tècnic li atorgava la pitjor puntuació
- Anàlisi Improvisació organitzada
- Baròmetre d’octubre Enquesta del CIS: El PSOE amplia a 15 punts el seu avantatge sobre el PP, que torna a retrocedir
- Consell Executiu Catalunya redueix un 95% l’impost de successions al camp per facilitar el relleu generacional
- MACROECONOMIA L’FMI torna a revisar a l’alça el creixement d’Espanya per al 2025 fins al 2,9%
- Comarques de l’Ebre El Govern no descarta expropiacions i preveu mesures de seguretat als edificis en zones inundables
- UN ALTRE CONTRATEMPS Lewandowski també es lesiona i no jugarà el clàssic
- Solidaritat amb Palestina ¿La vaga del 15 d’octubre per Palestina segueix endavant després de l’acord de pau? Sí, i aquests són els serveis mínims