Escrit al Tribunal Suprem
Les defenses de Tsunami diuen que la causa es va allargar fora de termini
Els advocats informen d’irregularitats en la instrucció seguida per García Castellón i demanen la nul·litat d’actuacions
Les defenses de diversos imputats en la causa que se segueix a l’Audiència Nacional per les protestes de Tsunami Democràtic volen que el Tribunal Suprem tingui tots els elements abans d’acceptar o rebutjar l’exposició raonada que li va remetre el jutge Manuel García Castellón perquè assumeixi la investigació i imputi l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, que en la seva condició d’eurodiputat és aforat, i el diputat del Parlament Ruben Wagensberg, que també ho és davant l’alt tribunal a l’imputar-se-li fets comesos fora de Catalunya.
En el seu escrit, les defenses de la secretària d’ERC, Marta Rovira; els empresaris Oriol Soler i Oleguer Serra; l’exconseller d’aquesta formació Xavier Vendrell, i el cap de l’oficina a Brussel·les de l’expresident, Josep Lluís Alay, enumeren el que consideren irregularitats en la instrucció seguida pel jutge García Castellón fonamentalment per haver prorrogat dos dies fora de termini la instrucció mentre la causa estava sota secret, cosa que consideren que ha de comportar la nul·litat d’actuacions, primer en forma que el Suprem rebutgi assumir la investigació i després amb l’arxivament a l’Audiència Nacional.
Com ja va argumentar Alay a l’Audiència, García Castellón va prorrogar la instrucció el 2 d’agost del 2021, malgrat que vencia el 29 de juliol. El magistrat va rebutjar un primer recurs interposat per l’advocat Gonzalo Boye, en què s’al·legava la renovació fora de termini per sol·licitar la nul·litat de les actuacions.
- L’agenda Què fer aquesta setmana a Barcelona: aquests són els millors plans
- Al minut Guerra de l’Iran, en directe: última hora | Nova negociació entre els EUA i l’Iran per aconseguir la pau
- Delictes contra la diversitat Les denúncies per odi a Catalunya augmenten un 12% en dos anys: una de cada tres són del col·lectiu LGTBI
- Futbol La Lliga 2026-27 començarà el cap de setmana del 15-16 d’agost amb matisos
- Funció pública El Govern planteja pagar als funcionaris que renunciïn a teletreballar
