Feijóo resta legitimitat al Congrés i el qualifica de "fòrum de xantatge"
El PP utilitzarà la seva majoria al Senat per convocar tres plens al mes i que els grups puguin demanar "informes preceptius"

Alberto Núñez Feijóo va pronunciar ahir un discurs molt dur contra la legitimitat dels grups parlamentaris representats aquesta legislatura al Congrés. Les eleccions de juliol de l’any passat van llançar un hemicicle molt fragmentat, amb majories complicades, com es va veure en la impossibilitat de Feijóo d’aconseguir la seva investidura (malgrat ser el grup majoritari) i la inestabilitat que va traslladar Pedro Sánchez la setmana passada quan intentava tirar endavant tres decrets amb l’ajuda de Junts i Podem. No obstant, aquesta realitat, allunyada de l’escenari del bipartidisme d’antany, Feijóo considera que ha de "contrarestar-la" amb la majoria absoluta del PP al Senat.
El polític gallec va reunir al Senat els seus grups parlamentaris i, en el missatge obert als mitjans, va anunciar que utilitzarà el seu poder en aquest hemicicle per convocar tres plens en lloc de dos cada mes i mirar de compensar que Junts, ERC i Bildu, socis de Sánchez, marquin "la vida política nacional i la vida al Congrés". Feijóo creu que aquestes formacions "no donaran treva" a l’Executiu. "Protegirem les Corts una vegada que hem vist que el Govern ha entregat el Congrés a les minories i que s’ha convertit en un fòrum d’inestabilitat i xantatge", va dir.
"Contrarestarem la humiliació que es viu al Congrés, on les minories manen, perquè al Senat els grups puguin parlar i demanar informes que el Congrés omet quan aprova projectes de llei".
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Homenatge a represaliats pel franquisme
- L’empresa mèdica que portarà IA catalana a un concurs de l’ONU
- La meitat dels espanyols augmentarien la despesa en defensa