GRUP PARLAMENTARI DE SUMAR
La marxa de Lois obre la porta a Errejón com a portaveu de Sumar

Més canvis per a Sumar al Congrés. Després de la baixa dels cinc parlamentaris de Podem que van passar al Grup Mixt al desembre, Yolanda Díaz es veu ara obligada a noves modificacions de pes en el grup. La direcció parlamentària s’haurà de recompondre després de la sortida de l’actual portaveu, Marta Lois, que deixarà l’escó per centrar-se en les eleccions gallegues.
La tasca de rellevar Lois, que deixarà el càrrec quatre mesos després d’estrenar-lo, no és gens fàcil dins del puzle de la coalició, on cada formació compta amb una quota que ara podria veure’s alterada. El nom que es maneja amb més força aquests dies és el d’Íñigo Errejón, que ja va ocupar el lloc de portaveu parlamentari entre el gener del 2016, quan Podem va entrar a la Cambra baixa, i el febrer del 2017, quan va ser apartat de la representació i substituït per Irene Montero després de perdre la batalla del congrés de Vistalegre 2.
El dirigent, que el 2019 va llançar Més Madrid per a pocs mesos després impulsar el seu propi partit nacional –Més País– s’ha convertit en els últims temps en una de les persones de màxima confiança de Díaz i un dels seus assessors de capçalera. El distanciament amb el partit de Mónica García i la dissolució de facto de Més País, amb la integració de les seves federacions en Sumar, fan d’Errejón un polític més pròxim a Sumar que a la mateixa formació de Més Madrid.
Notícies relacionadesVidal, l’opció catalana
Un altre dels noms que són a sobre de la taula és el de la diputada dels Comuns Aina Vidal, actualment portaveu adjunta del partit d’Ada Colau. La diputada és una de les oradores més ben valorades del grup parlamentari. El seu nomenament faria que els Comuns guanyessin encara més pes, després d’ostentar tant la representació del partit com un ministeri, tots dos ocupats per Ernest Urtasun.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança