Balears
El vicepresident balear diu que va ocultar a Prohens l’acusació d’agressió sexual que pesava sobre un alt càrrec
El vicepresident del Govern no va explicar a Marga Prohens que Juan Antonio Serra Ferrer havia sigut detingut per l’agressió sexual en un restaurant de Palma i el posterior atac a un agent de la Policia Nacional
Demana perdó pel que considera «un error» i assegura que va confiar cegament en la versió del seu amic
El vicepresident del Govern, Antoni Costa, va ocultar a la presidenta de l’Executiu, Marga Prohens, la imputació del seu amic i ex alt càrrec Juan Antonio Serra Ferrer per agressió sexual. «Només jo coneixia el que havia passat, en tot moment l’exdirector de l’Ibetec va negar que els fets que se li atribueixen s’haguessin produït i vaig confiar en la presumpció d’innocència».
En aquest sentit, ha assegurat que quan va contractar Ferrer com a alt càrrec d’una empresa pública sota el seu control sabia que havia sigut detingut per l’agressió sexual en un restaurant de Palma i el posterior atac a un agent de la Policia Nacional, així com la decisió que va prendre la UIB de suspendre’l com a professor associat. «Efectivament havia llegit el que havia sortit als mitjans fa temps i coneixia la decisió que havia pres la Universitat. Vaig confiar en ell, vaig creure en la seva paraula i em vaig equivocar».
Costa ha reconegut que «em vaig equivocar» amb el nomenament de Serra Ferrer i que coneixia tots els detalls del cas, tot i que ha defensat que va decidir seguir endavant perquè va confiar cegament en la versió del seu amic, a qui coneix des de fa molts anys: «Em va traslladar que estava convençut que la causa s’arxivaria i ni tan sols arribaria a judici, per això el vaig nomenar respectant la presumpció d’innocència».
Notícies relacionadesAixí mateix, el vicepresident de l’Executiu autonòmic ha reiterat que va ser informat aquest divendres de l’obertura de judici oral i «en qüestió d’hores» va decidir la seva destitució fulminant: «Vaig veure que m’havia equivocat i em sap greu que aquest fet enviï un missatge equivocat sobre l’absolut compromís del Govern contra totes les formes de violència contra la dona».
No pensa dimitir
Costa considera que no ha de dimitir i, en tot cas, insisteix que hauria de ser la presidenta del Govern que decideixi si continua confiant en ell a partir d’ara: «El meu càrrec és decisió de la presidenta, també en la destitució. Estic a disposició del que estimi convenient fer».
- El temps Desembre es complica a Catalunya: pluges, borrascas i la incògnita de la neu per Nadal
- Concurs 55 candidats estrella de tot el món opten a dissenyar el Liceu Mar
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Platja El pacífic poble a només 15 minuts de Santa Coloma de Gramenet: espectacular
- Hostaleria Abaixa la persiana el restaurant de Pep Guardiola: últims dies
- Pla del Govern Catalunya renovarà 20 barris degradats amb una inversió total de 412 milions
- Previsió meteorològica Catalunya reactiva els seus plans davant inundacions davant les intenses pluges previstes per a aquest divendres i dissabte
- Premi Cotxe de l’Any dels Lectors El Kia EV3, guanyador del Premi Cotxe de l’Any dels Lectors
- Nostàlgia mil·lennista La revista ‘SuperPop’ torna als quioscos amb una edició especial de Rosalía
