Balears
El vicepresident balear diu que va ocultar a Prohens l’acusació d’agressió sexual que pesava sobre un alt càrrec
El vicepresident del Govern no va explicar a Marga Prohens que Juan Antonio Serra Ferrer havia sigut detingut per l’agressió sexual en un restaurant de Palma i el posterior atac a un agent de la Policia Nacional
Demana perdó pel que considera «un error» i assegura que va confiar cegament en la versió del seu amic
El vicepresident del Govern, Antoni Costa, va ocultar a la presidenta de l’Executiu, Marga Prohens, la imputació del seu amic i ex alt càrrec Juan Antonio Serra Ferrer per agressió sexual. «Només jo coneixia el que havia passat, en tot moment l’exdirector de l’Ibetec va negar que els fets que se li atribueixen s’haguessin produït i vaig confiar en la presumpció d’innocència».
En aquest sentit, ha assegurat que quan va contractar Ferrer com a alt càrrec d’una empresa pública sota el seu control sabia que havia sigut detingut per l’agressió sexual en un restaurant de Palma i el posterior atac a un agent de la Policia Nacional, així com la decisió que va prendre la UIB de suspendre’l com a professor associat. «Efectivament havia llegit el que havia sortit als mitjans fa temps i coneixia la decisió que havia pres la Universitat. Vaig confiar en ell, vaig creure en la seva paraula i em vaig equivocar».
Costa ha reconegut que «em vaig equivocar» amb el nomenament de Serra Ferrer i que coneixia tots els detalls del cas, tot i que ha defensat que va decidir seguir endavant perquè va confiar cegament en la versió del seu amic, a qui coneix des de fa molts anys: «Em va traslladar que estava convençut que la causa s’arxivaria i ni tan sols arribaria a judici, per això el vaig nomenar respectant la presumpció d’innocència».
Notícies relacionadesAixí mateix, el vicepresident de l’Executiu autonòmic ha reiterat que va ser informat aquest divendres de l’obertura de judici oral i «en qüestió d’hores» va decidir la seva destitució fulminant: «Vaig veure que m’havia equivocat i em sap greu que aquest fet enviï un missatge equivocat sobre l’absolut compromís del Govern contra totes les formes de violència contra la dona».
No pensa dimitir
Costa considera que no ha de dimitir i, en tot cas, insisteix que hauria de ser la presidenta del Govern que decideixi si continua confiant en ell a partir d’ara: «El meu càrrec és decisió de la presidenta, també en la destitució. Estic a disposició del que estimi convenient fer».
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- La xacra de la corrupció El cas Plus Ultra va blanquejar diners de "persones amb sancions"
