En una comissió rogatòria
El jutge García-Castellón demana a Suïssa que localitzi Rovira i que investigui un compte per valorar si va finançar Tsunami Democràtic
El jutge Manuel García-Castellón continua instruint la causa relativa a Tsunami Democràtic, malgrat que aquest dimarts es va dirigir al Tribunal Suprem perquè l’assumeixi al ser l’únic competent per imputar l’expresident de la Generalitat Carles Puigdemont, atesa la seva condició d’aforat per ser eurodiputat. També dimarts va dictar un acte en què cursa una comissió rogatòria a Suïssa en què demana que es localitzi la secretària general d’ERC, Marta Rovira, i que s’investigui un compte des del qual presumptament es va finançar la plataforma Tsunami Democràtic.
Resulta com a mínim sorprenent que el titular del Jutjat Central d’Instrucció número 6 es dirigeixi ara a Europa preguntant-se per un compte que apareix en els informes de la Guàrdia Civil existents en la causa des que el Jutjat d’Instrucció número 1 de Barcelona va remetre les actuacions sobre les accions de la plataforma que havien aparegut en el cas Voloh.
Notícies relacionadesEn concret, el magistrat acorda «lliurar l’oportuna comissió rogatòria a les autoritats que corresponguin de Suïssa perquè per part de la policia de Suïssa s’informi sobre les dades que permetin la localització de la investigada Marta Rovira», i informació sobre un compte del Banque Genève-Wollerau-Lugano a nom de Jaume Calbani.
El jutge s’interessa per targetes de crèdit, productes financers subscrits i resta de productes bancaris associats a la codificació bancària anterior, així com informació sobre titulars, persones autoritzades i vinculacions, i documents d’identitat dels anteriors que per normativa s’hagin aportat al compte bancari. També demana els moviments del compte des de la seva creació fins al mes de juny de l’any 2020, incloent-hi les transferències rebudes i efectuats, així com dades relatives a moviments financers de la naturalesa que sigui.
- Violència obstètrica Salut multa amb 6.000 euros un hospital de Barcelona per una cesària evitable «un divendres a la tarda»
- La fira de l’audiovisual més gran del món El congrés tecnològic ISE torna a batre rècord i tanca amb més de 92.000 assistents
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça torna a creuar-se amb l’Atlètic a semifinals de Copa del Rei
- Activitats obertes a tota la ciutat Els tractors prenen el centre de Barcelona: «Havíem de ser aquí, el consumidor ha de saber què menja»
- Frau als ‘park & go’ «No sé on ha estat el meu cotxe»: com els aparcaments fantasma enganyen clients a l’aeroport de Barcelona
