Sis anys de l’1-O
Aragonès insta l’independentisme a sumar per a un nou referèndum que sigui «respectat»
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha demanat aquest diumenge unitat a l’independentisme per fer realitat un nou referèndum el resultat del qual sigui «respectat i implementat».
Ho ha dit en una declaració institucional amb motiu del sisè aniversari de l’1-O des de Fonollosa (Barcelona), municipi on la Guàrdia Civil va actuar per evitar la votació.
«Ho farem amb tota la convicció, buscant el punt de trobada que hem de ser capaços de construir», ha afirmat.
Ha assenyalat que l’amnistia és necessària per «culminar el final de la repressió i per acabar amb la persecució de l’independentisme», però ha assegurat que, per si sola, no resol el conflicte polític.
«Si el Govern vol resoldre realment el conflicte de sobirania amb Catalunya, ha d’escoltar i atendre la demanda àmplia, transversal i majoritària a Catalunya» per a un referèndum, ha assenyalat.
Negociació per a una investidura
El president ha celebrat que l’autodeterminació i l’amnistia siguin un «punt de coincidència» entre els independentistes i que els diputats obtinguts per Junts i ERC en les eleccions generals puguin ser clau en la negociació d’una possible investidura del president del Govern en funcions i candidat del PSOE, Pedro Sánchez.
No obstant, ha augurat unes negociacions complexes i que hi haurà veus «des de la caverna que s’oposaran, amenaçaran i intentaran» fer-los callar per oposar-se a les demandes dels independentistes.
«Saber sumar, parlar, escoltar i adonar-nos que no som tan lluny els uns dels altres. Partir de la voluntat d’entendre i arribar a acords i sempre mirar cap endavant», ha insistit.
Des de Fonollosa
Notícies relacionadesPer a Aragonès, «Fonollosa és un exemple de coratge, valentia i resistència de l’1-O», i ha assegurat que tots els catalans recorden on estaven fa sis anys i com van protegir les urnes, segons ell.
Ha remarcat que l’1-O va ser «un èxit sense precedents», i ha cridat a continuar reivindicant-lo com un acte de defensa de la democràcia.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- Per unanimitat Barcelona retira la medalla d'honor al mèrit a Rosa Peral
- Administració pública Un tribunal anul·la l’elecció d’un alt càrrec per mèrits sobrevalorats
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"