A Nova York
Sánchez compromet 140 milions per als Objectius de Desenvolupament Sostenible
El president del Govern en funcions ofereix Espanya com a seu de la cimera de finançament dels ODS, que se celebrarà el 2025
El president del Govern en funcions, Pedro Sánchez, ha compromès un total de 140 milions d’euros per a la implementació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en els pròxims anys i a més ha ofert Espanya com a seu de la cimera de finançament d’aquests, que se celebrarà el 2025.
En una intervenció des de Nova York, on s’ha desplaçat per participar en la setmana d’Alt Nivell de les Nacions Unides, Sánchez ha traslladat que Espanya realitzarà noves aportacions financeres. En primer lloc, ha assenyalat que arribarà fins als 120 milions d’euros per al Fons Conjunt dels ODS, del qual Espanya ja és el segon donant, segons ha destacat.
En la cimera sobre els ODS que es porta a terme aquest dilluns des de la ciutat nord-americana, ha promès 20 milions d’euros per al Fons Internacional de Desenvolupament Agrícola (FIDA) «per continuar reforçant la seguretat alimentària», segons ha remarcat.
En aquest sentit, el cap de l’Executiu en funcions ha indicat que espera que Espanya estigui entre els 10 primers donants, amb les contribucions al Fons Fiduciari per a propòsits especials i el pressupost ordinari de les agències de les Nacions Unides entre el 2024 i el 2027.
«Espanya vol tenir un paper actiu en tot el debat que està impulsant el secretari general», ha afegit, i per tant ha ofert que Espanya aculli la quarta cimera de finançament per al desenvolupament sostenible que es portarà a terme el 2025. «Volem que tingui un impacte veritablement transformador i per a això hem de començar a treballar des de ja», ha apressat.
Notícies relacionadesSánchez ha defensat en la seva intervenció la necessitat de «construir societats més fortes i resilients» per aconseguir el compliment dels ODS i un «futur de progrés» i d’«actuar ja».
En aquest sentit, ha tret pit dels «ingents esforços econòmics» realitzats pel Govern en els últims anys «per armar un escut social robust» que protegeixi els més vulnerables així com les reformes empreses en diferents àmbits com l’ocupació, la salut o la igualtat de gènere «sense que ningú quedi enrere».
- La caixa de ressonància ¿Què va voler dir Sabina amb la seva frase de comiat?
- Tu i jo som tres La crítica de Monegal: «¡I ara diran que TV3 blanqueja els Pujol!»
- Moneda Sorpresa amb els bitllets de 500 euros: això els ha passat
- FUTBOL Alfonso, exjugador del Barça: «Obligaria Guardiola i les noies de la selecció femenina a besar la bandera espanyola»
- Per la nova llei Multa de 500 euros per deixar el gos uns minuts lligat a la porta de la farmàcia
- Última hora Incendi a dues discoteques de Múrcia, en directe: últimes notícies sobre l’incident a la sala d’oci
- Seqüeles del coronavirus Covid persistent: metges i pacients tornen a demanar un registre d’afectats
- CLÀUSULA DE 1.000 MILIONS Lamine Yamal i el seu nou contracte fins al 2026
- Educació ‘Macrooposicions’ a l’escola catalana: Un de cada tres aspirants suspèn
- Canvis en la normativa La jornada a temps parcial equival a un dia cotitzat: ¿què implica per a la teva pensió?