Cambra alta
Aquest és el sou a la cúpula del Senat: 12.680 bruts al mes el president i 9.600 els vicepresidents
El nou president del Senat, Pedro Rollán, percebrà un total de 12.685,89 euros bruts al mes pel seu càrrec –177.602 euros a l’any–, mentre que els dos vicepresidents, Javier Maroto i Guillermo Fernández Vara, cobraran 9.674 euros mensuals per fer la seva feina –135.449 euros a l’any–. El sou dels quatre secretaris oscil·larà entre els 8.058 i els 9.094 euros mensuals.
Després de ser elegits dijous passat, els membres de la nova mesa del Senat començaran a cobrar aquest sou, que es desglossa per l’assignació idèntica per a tots els senadors i els complements pel càrrec que ocupen, a més de les indemnitzacions per viatges i dietes.
En concret, tots els senadors elegits el 23J i designats per les comunitats cobren una assignació idèntica al mes, que ascendeix als 3.173,83 euros al mes, que es percep en 14 pagues i està sotmesa al règim general de retenció i tributació fiscal.
A més d’això, el president del Senat, Pedro Rollán, que dissabte passat es va saltar l’obligada neutralitat institucional associada al seu càrrec a l’acusar Pedro Sánchez de «ser incapaç de respectar el resultat de les urnes», suma una assignació de 3.472,07 euros mensuals i un complement de 5.068,51 euros al mes, també en 14 pagues i amb el mateix sistema de retenció i tributació.
Se sumen també els 971,48 euros que percep per afrontar les despeses que li origina l’activitat de la Cambra, tals com desplaçament o dietes. Al ser electe per la Comunitat de Madrid, aquesta quantitat és més baixa que la resta de senadors, tot i que aquests diners estan exempts de tributació en qualsevol cas.
El salari de Maroto i Vara
Dijous passat també van ser elegits vicepresidents del Senat el fins ara portaveu del PP al Senat, Javier Maroto, i l’expresident de la Junta d’Extremadura i dirigent socialista, Guillermo Fernández Vara.
En els dos casos, cobraran un total de 9.674,99 euros mensuals, en catorze pagues i amb aquestes retribucions, cosa que farà que a l’any percebin un total de 135.449 euros bruts per l’acompliment de les seves funcions com a vicepresidents.
Notícies relacionadesA més de l’assignació base per a tots els senadors, Maroto i Vara tindran dos complements com a vicepresidents d’1.366,77 i 3.097,32 euros al mes. A això cal sumar-hi els 2.037,07 euros mensuals per pertànyer a circumscripcions diferents de Madrid.
I quant als quatre secretaris, el sou mensual que percebran Eva Ortiz (PP), María Ángeles Luna (PSOE) i Francisco Fajardo (PSOE) ascendirà a un total de 9.094 euros al mes, mentre que la senadora madrilenya María del Mar Blanco (PP) rebrà 8.058 euros mensuals.
- Mendicitat digital Morir en directe per un repte d’internet
- Comerç Aquests són els horaris i centres comercials que obren aquest diumenge a Barcelona
- Campanades L'enginyeria artesanal del vestit de les campanades de Pedroche: dotze anys d'història i una tiara de mascareta
- Multes per als cotxes B en les zones de baixes emissions
- La passarel·la de les campanades
- Àpats i benestar emocional Marta León, experta en salut hormonal: "El moviment és el major antidepressiu i ens el traiem durant les festes de Nadal"
- Estratègies enfrontades La Xina aprofita l’espai dels EUA en la seva retirada de l’ordre internacional
- Cop al chavisme Delcy, i s’ha acabat la diversió...
- La fórmula del desenvolupament
- Cop al chavisme Repsol, Telefónica, Mapfre i el BBVA, pendents de les seves inversions
