Proposta a la Unesco
Puigdemont carrega contra el Ministeri de Cultura: «La rumba catalana no es toca»

El camí perquè la rumba catalana sigui declarada com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat ja ha començat amb traves en la seva fase preliminar.
Així ho ha denunciat la Plataforma per a la Defensa de la Rumba Catalana, organisme que ha denunciat que tècnics del Ministeri de Cultura els han «recomanat» que la seva candidatura parli millor de «rumba espanyola» i incorpori suports d’altres comunitats autònomes. Des de la Platafoma lamenten que no es comprengui que l’adjectiu «catalana» té a veure amb l’origen d’un gènere que «es balla a tot Espanya».
Carles Puigdemont s’ha fet ressò de la situació en el seu compte personal, on ha recordat la jornada on els promotors van exposar el seu projecte fa vuit anys perquè la rumba catalana fos Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, assenyalant que aquests ja comptaven que el camí no seria del tot fàcil.
«L’encara ministre Miquel Iceta s’ha encarregat de demostrar que, lamentablement, tenien raó. La rumba catalana es toca [...] però no es toca», conclou en un tuit l’expresident, donant suport als promotors del projecte cultural.
Fa vuit anys acollíem a Girona una jornada on els promotors ens van exposar el projecte per fer que la rumba catalana fos patrimoni immaterial de la humanitat. Sabien que no seria senzill. L'encara ministre @miqueliceta s'ha encarregat de demostrar que, lamentablement, tenien… https://t.co/rWh9KWtLDD
— krls.eth / Carles Puigdemont (@KRLS) 11 de agosto de 2023
En aquests moments, Espanya compta amb 49 inscripcions a la Llista de Patrimoni Mundial i 19 a la de Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, totes dues de la Unesco.
Notícies relacionadesLa pròxima reunió del Comitè de Patrimoni Mundial es farà el setembre a Riad i allà s’estudiarà la candidatura de Menorca Talaiòtica. En pròximes cites s’estudiaran les de Cultura Sidrera i Paisatge de l’Olivar.
I està en procés d’elaboració de l’expedient la proposta de la jota per ser presentat al Consell de Patrimoni Històric el març del 2024.
- Nova hora La Oreja de Van Gogh ha d’endarrerir la venda d’entrades de la seva gira 2026 amb Amaia Montero i llança un comunicat explicant-ne el motiu
- Sancions Possible multa per posar un cartell d’alarma a casa sense tenir el servei contractat: fins a 100.000 euros
- Reforma horària El final del canvi d’hora obre la porta que Espanya recuperi el seu fus horari natural
- "Espanya té dues grans capitals europees: Madrid i Barcelona"
- La caòtica presentació de ‘Lux’
- tour de por Un passeig entre fantasmes per Barcelona
- Successos Els Mossos cacen in fraganti un depredador sexual d’estudiants en un autobús a Girona
- Famosos El motiu pel qual Pedri practica dejuni intermitent: «em sento molt millor»
- Cuina ¿Per què mig Espanya està posant vinagre a la paella per fer ous ferrats?
- Entrevista Pablo Duchement, pèrit judicial: «No tot el ‘bullying’ és una qüestió d’autoestima, hi ha nens que són psicòpates»