Cambra baixa
La gallega Marta Lois serà la portaveu de Sumar al Congrés
Yolanda Díaz ja l’havia designat presidenta del partit

La gallega Marta Lois, presidenta de Sumar i persona de màxima confiança de Yolanda Díaz, serà la portaveu del nou partit polític al Congrés dels Diputats.
Nascuda a Vigo, però establerta a Santiago des de fa un quart de segle, va ser regidora de Compostel·la Aberta (CA) des del 2015, any en què aquesta marea va aconseguir el bastó de comandament municipal, en mans de Martiño Noriega, durant la irrupció de la nova esquerra. A l’ombra de Noriega, va ser un dels pesos pesants de CA, tot i que l’any passat va fer un pas enrere i va renunciar a repetir en les llistes d’una organització que només va aconseguir dos regidors, després de perdre el poder el 2019. Havia ostentat la Regidoria d’Igualtat, Desenvolupament Econòmic i Turisme.
Les tasques d’aquesta professora de Ciències Polítiques de la Universitat de Santiago de Compostel·la estaven clares després que Díaz l’assenyalés com una de les primeres ments gestants de Sumar.
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Infraestructura 45 anys esperant el pont del Baricentro
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Com evitar les trucades ‘spam’ Ni respondre ni bloquejar el número: això és el que has de fer per acabar amb les trucades ‘spam’ per sempre
- Pogacar triomfa en el Dauphiné davant Vingegaard
- Russell s’imposa en el caos de McLaren al Canadà
- La lliçó del compromès Leo Messi
- Un PSG insaciable esclafa l’Atlètic