Aragó
Vox afirma haver arribat a un acord amb el PP per presidir les Corts i el PP ho desmenteix
El temps s’ha esgotat aquest dijous sense que el Partit Popular hagi aconseguit lligar un acord amb Vox per a la Mesa de les Corts d’Aragó que li permeti articular un posterior pacte d’investidura per al Govern d’Aragó, malgrat que el partit d’ultradreta havia avançat un pacte, un punt que han desmentit els populars.
Aquesta és una situació inèdita en la història de les Corts, en què l’habitual és que el partit vencedor de les eleccions s’asseguri els vots per a la constitució del Parlament abans que arribi el dia en qüestió.
Les negociacions soterrades dels últims dies entre els populars de Jorge Azcón i la formació d’extrema dreta no han fructificat i, a poques hores que comenci la sessió constitutiva de les Corts d’Aragó en l’onzena legislatura de la democràcia, no hi ha acord que permeti que el candidat del PP aconsegueixi una majoria absoluta per garantir-se la presidència del Parlament aragonès.
- Després d'un mes i mig Rodalies preveu reobrir la R3 entre la Garriga i Ripoll aquest dimecres
- Neix a Sant Joan de Vilatorrada EcoCarrer, una aplicació per digitalitzar tota la vegetació: «Hi ha verd per tot arreu, però sovint és invisible»
- Sarau anual La restauració de Barcelona torna a omplir La Paloma de cares conegudes i homenatja Alberto San Juan
- Medi ambient ¿Què és la marea blava que cobreix platges de la Costa Brava? Així són les 'falses' meduses que arrosseguen els corrents i el vent
- Avenç científic Una anàlisi de sang podria predir la demència en dones fins a 25 anys abans de l’aparició dels primers símptomes
