Eleccions 23J
Otegi avisa que els independentistes es multiplicaran si governen el PP i Vox
El coordinador general d’EH Bildu, Arnaldo Otegi, ha assegurat aquest divendres que si després de les pròximes eleccions generals governen el PP i Vox a Espanya «produiran independentistes bascos i catalans a escala industrial». «Aquests partits han de saber que, si tensen la situació, aquest problema augmentarà de manera intensa», ha exposat en una entrevista a Radio Popular.
Otegi es referia així a les reaccions crítiques dels dos partits davant les declaracions del delegat del Govern a Madrid, Francisco Martín, que va afirmar que en els últims cinc anys EH Bildu i altres partits independentistes «han fet molt més pels espanyols que el que han fet tots els patrioters de polsera junts». «És evident que si recolzem al Congrés un augment de les pensions, perquè és bo per als bascos, també és bo per als ciutadans de la resta de comunitats», ha explicat Otegi al respecte.
Notícies relacionadesHa criticat que aquests posicionaments «moguin a escàndol la dreta espanyola» i ha retret que «l’esquerra espanyola es doblegui cada vegada que la dreta espanyola tus».
Ha remarcat que EH Bildu «no vol ser part d’aquesta crispació que planteja la dreta» i ha opinat que l’estratègia del PP i Vox de cara a les pròximes eleccions generals és «anar contra el PSOE i posar-nos a nosaltres enmig».
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- La xacra de la corrupció El cas Plus Ultra va blanquejar diners de "persones amb sancions"
