Cita electoral
Elisenda Alamany (ERC): «Junts tem el progrés i el feminisme. Perquè és el futur i ells són el passat»
L’última hora de les eleccions municipals
L’última hora de les enquestes
Les dones han protagonitzat aquest dilluns l’acte feminista de la candidatura d’ERC a Barcelona. En un acte al mercat del Clot, la número dos de la llista, Elisenda Alamany, ha carregat contra la candidatura de Trias per Barcelona, després que ahir la seva número quatre, Victoria Alsina, critiqués que el feminisme que «impera» és «un pèl dogmàtic» i «vinculat a l’esquerra populista»: «Junts tem el progrés i tem el feminisme. Perquè és el futur, i ells són el passat».
L’acte ha comptat amb Carme Forcadell. L’expresidenta del Parlament ha remarcat que les dones han aconseguit més càrrecs, però que encara necessiten tenir el poder «per canviar les coses». Sobre el programa electoral, ERC es compromet a eliminar els foscos punts de la ciutat en quatre anys.
Alamany també ha advertit que una dreta catalana que «retalla polítiques de gènere» a la Generalitat «al mateix ritme» que el PP ho fa a l’Estat no serà «mai» una alternativa de futur. Amb referència al PSC, la número dos de la llista d’ERC a la capital ha afegit que socialistes que esmenen lleis amb l’extrema dreta per negar drets tampoc podran ser mai alternativa, amb referència a la reforma de la llei del ‘només sí és sí’.
- Encara és diputat La jutge de la dana de València demana al TSJCV imputar Carlos Mazón
- Els comptes del 2026 El Govern descarta demanar a Sánchez que accepti l’IRPF perquè ERC avali els pressupostos: «Ja tenen la paraula d’Illa»
- En plena crisi ferroviària FGC gestionarà totes les línies i estacions de Rodalies de Lleida
- Comptes públics del 2026 El Parlament votarà el primer tràmit dels pressupostos la setmana del 9 de març
- Un gir de 90 graus Una excepcional troballa del paviment fundacional de Barcino redibuixa el mapa de la Barcelona romana
