Candidat a l’alcaldia
Sirera assegura que farà «el que calgui perquè el vot de Cs torni al PP»
Els cinc reptes de Daniel Sirera en les eleccions municipals
Última hora sobre la campanya electoral
¿Qui guanyarà les eleccions? Aquí totes les prediccions
El candidat del PP a l’alcaldia de Barcelona, Daniel Sirera, ha assegurat aquest diumenge que farà «el que calgui perquè el vot de Cs torni al PP, que és on s’hauria d’haver quedat.» Ho ha dit en declaracions als periodistes abans de participar en la concentració organitzada pels sindicats Jusapol, Jupol i Jucil contra l’«abandonament» del Govern a la Policia Nacional i la Guàrdia Civil.
Ha considerat que l’enquesta electoral que ha elaborat ‘La Vanguardia’ i que s’ha publicat aquest diumenge «consolida el fet que el PP pot ser decisiu» en la configuració de l’Ajuntament de Barcelona després dels comicis.
La mobilització
A més de Sirera, la candidata de Cs, Anna Grau, i la candidata de Valents, Eva Parera, han donat el seu suport aquest diumenge a la concentració organitzada pels sindicats policials Jusapol, Jupol i Jucil, que ha començat a les dotze del migdia a la plaça Sant Jaume de Barcelona i que ha acabat cap a les 12.40 hores. Unes 35 persones s’hi han concentrat contra l’«abandonament» del Govern a la Policia i la Guàrdia Civil i han reiterat a l’Executiu la petició de declarar Catalunya com a Zona d’Especial Singularitat.
Sirera ha lamentat que Barcelona s’hagi convertit en un «’hub’ de criminalitat» i que a causa del procés se n’hagin anat molts policies i guàrdies civils de Catalunya, segons les seves paraules. S’ha compromès a fer d’intermediari entre els sindicats i el líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, perquè els policies «puguin veure reconeguda econòmicament la seva feina i puguin desenvolupar la seva funció a Catalunya».
Grau ha assenyalat que «no és ser fatxa defensar la seguretat: seguretat i llibertat són un binomi inseparable», i ha recordat que des de Cs volen incorporar 1.500 agents més de la Guàrdia Urbana a la ciutat. Ha demanat als partits que «no presumeixin de donar suport als policies quan per darrere se’ls humilia, se'ls menysté, se’ls regategen els pressupostos i no se’ls deixa ni patrullar pels carrers».
Notícies relacionadesParera ha afirmat que Barcelona és una «ciutat objectiu del terrorisme gihadista i una ciutat de màfies», per la qual cosa s’ha de comptar amb la col·laboració de tots els cossos policials possibles.
I ha dit que fa falta treballar des de la Regidoria de Seguretat, la Conselleria d’Interior i el Ministeri de l’Interior conjuntament, «ja que la Policia Nacional i la Guàrdia Civil arriben a llocs als quals els Mossos d’Esquadra i la Guàrdia Urbana avui no arriben».
- Residents en formació Metges de Catalunya demana reunir-se amb Salut per analitzar la situació dels MIR després de la mort de dos residents
- Trobada publicoprivada La Generalitat llança un pla d’actuacions perquè Catalunya guanyi posicions en la indústria de la defensa
- EL DERBI DE DISSABTE Joan Laporta visita l’equip a la foto Flick-González
- Crisi a l’escola catalana El sindicat Professors de Secundària proposa una nova vaga unitària docent per la diada de Sant Jordi
- Al Segrià Detingut un agricultor per cultivar nectarines "il·legals" a Catalunya: s’enfronta a multes de fins a 288.000 euros
