COMPROMÍS ELECTORAL
El Govern espanyol garantirà el dret a l’oblit oncològic a partir de juny
Sánchez assegura que permetrà als que hagin superat un càncer fa cinc anys deixar «de ser discriminats» a l’hora de contractar crèdits, assegurances o hipoteques
El president del Govern, Pedro Sánchez, s’ha compromès amb les associacions de lluita contra el càncer a implantar «immediatament» el dret a l’oblit oncològic. Sánchez ha traslladat la iniciativa després d’una reunió a Sevilla assegurant que permetrà als que hagin superat un càncer fa cinc anys, deixar de ser discriminats o de patir condicions més costoses» a l’hora de contractar productes o serveis com crèdits, assegurances i hipoteques.
El president ha mantingut aquest matí, a Sevilla, on ara participarà en un míting del PSOE, una trobada amb associacions de lluita contra el càncer a les quals ha traslladat el compromís de l’Executiu per implantar immediatament al nostre país, a fi que estigui en vigor al juny, el dret a l’oblit oncològic. Per fer-ho efectiu, el Govern impulsarà una iniciativa legislativa destinada a declarar nul·les totes les clàusules basades en els antecedents oncològics que excloguin o que discriminin a l’hora de contractar productes o serveis.
La reforma evitarà que es puguin tenir en compte els antecedents oncològics de la persona assegurada per imposar condicions més costoses en els contractes d’assegurances. Així mateix, establirà per primera vegada el dret a no declarar que s’ha patit càncer quan es contracti una assegurança vinculada a un préstec hipotecari. Aquest nou dret beneficiarà totes les persones que hagin finalitzat un tractament oncològic cinc anys abans de la data de subscripció del contracte, sense recaiguda posterior.
- Investigació oberta Mossos rastreja el GPS del mòbil de Jonathan Andic per reconstruir els seus passos
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Meteorologia adversa Catalunya s’endinsa en el Nadal més turbulent des de l’any 2008
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Ruta Un encreuament de camins
- Regal nadalenc La gran sèrie sobre el futbol americà i la vida
- Cata mayor Entre l’ou farcit i el cubanito
- Taules amb un toc brillant Els millors plats festius de BCN
