Eleccions municipals 2023
El PSC s’erigeix en l’alternativa «progressista» i d’«ordre» davant Colau: «Sí que es pot fer millor»
Tot el que passa a la campanya electoral, en directe
¿Qui guanyarà les eleccions? Aquestes són les prediccions més enllà de les enquestes
El PSC es llança a la reconquesta de Barcelona com a «primer pas» per assaltar la Generalitat
Els 5 reptes de Jaume Collboni en les eleccions municipals de Barcelona

Des de Gràcia, un dels bastions independentistes de Barcelona, el PSC s’ha erigit en l’«única alternativa progressista» d’«ordre» i «convivència»davant l’alcaldessaAdaColau. I posats a parlar d’ordre, què millor que fer-ho de la mà de la ministra del Govern més ortodoxa en aquesta matèria i les més respectada per la dreta: la de Defensa, Margarita Robles. «Sí que es pot, sí que es pot fer millor», ha assenyalat l’alcaldable socialista, Jaume Collboni, encara en plena ressaca d’un sondeig del CIS que el situa en un cos a cos amb la líder dels Comuns.
Aquest és el marc que els socialistes pretenen abonar durant tota la campanya, que ara ha arribat el seu ‘momentum’ mentre que XavierTrias perd pistonada. «Es donen les condicions per obrir una nova etapa, per ordenar la ciutat», ha dit el candidat. I aquest concepte, el de posar fi a una ciutat immersa en «la queixa» i el «desordre», ha estat també en boca del líder del partit, SalvadorIlla, que recorre a aquests desqualificatius per referir-se també al Govern de la Generalitat, i en boca de Robles.
La ministra, una de les figures més polèmiques per a l’independentisme per l’escàndol del ‘Catalangate’, ha fet onejar la bandera del «diàleg» amb què la Moncloa ha tornat el «clima de consens» a una Catalunya que va quedar atrapada en «enfrontaments absurds». La desactivació del procés de què presumeixen els socialistes té molt a veure també amb aquesta «ordenació» que exigeix també Illa de les institucions catalanes –ha tornat a burxar en la incapacitat dels independentistes per rellevar una presidenta del Parlament «condemnada per corrupció»– i que Collboni exporta la gestió diària de la ciutat per renegar de l’obra de Colau.
El candidat s’ha dedicat a treure exhibir la seva proposta d’endurir lrs sancions contra l’incivisme,així com a fomentar els treballs comunitaris com alternativa a les multes per comportaments com els ‘botellons’ o les pintades. Una aposta amb què creu combinar el segell progressista amb el de la «moderació». Un cop més, s’ha adreçat al votant que «vol que Barcelona funcioni», al descontent amb Colau, contra qui també ha carregat a causa de les superilles avui que justament s’ha fet públic l’aprovació de dues més quan faltaven poques hores per començar la campanya.
La número tres de la candidatura, Laia Bonet, ha reivindicat que la «dignitat» és també una paperera, una «vorera neta». «De res ens serveix fer campanyes internacionals per les superilles si no som capaços d’això», ha deixat caure per anunciar que el programa de la seva candidatura inclou un augment del 25% de la inversió en els contractes de manteniment a tots els districtes.
Notícies relacionades«Fer barri no és gastar-se tots els diners al centre per fer propaganda política, com fa Colau, que viu en una superilla. A tot li diu superilla», ha lamentat l’alcaldable del PSC. Per contra, ell ha reivindicat els barris, especialment els del nord, i ha promès acabar el mercat de l’Abaceria de Gràcia i la rambla verda de Vallcarca.
Si en la inauguració de la campanya Illa va advertir que guanyar a Barcelona és el «primer pas» per catapultar-se cap a la Generalitat, aquest cop el PSC ha afegit que aquesta fita també suposarà posar «la primera peça de la revalidació» de les eleccions generals. Per això, ha dit Collboni, els seus rivals estan «nerviosos».
Barcelona Política Catalunya Salvador Illa Margarita Robles Fernández Jaume Collboni Eleccions municipals PSC PSC
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán