Llei del ‘només sí és sí’
Les reduccions de pena per la llei del ‘només sí és sí’ ja superen el miler, amb 1.079 casos
La intenció del Tribunal Suprem passa per unificar criteris i fixar doctrina davant les decisions de les audiències provincials, que no coincideixen en la seva manera de procedir
Les reduccions de pena a agressors sexuals en aplicació de la llei del ‘només sí és sí’ ja superen el miler amb 1.079 casos, que han suposat almenys 108 excarceracions; això és, el 30% de les condemnes revisades a Espanya impliquen una reducció de la pena del reu.
Aquest és el balanç oficial que ha facilitat el Consell General del Poder Judicial segons les dades obtingudes fins a l’1 de maig, des que la norma va entrar en vigor a l’octubre.
Les dades es desglossen de la següent manera: 20 rebaixes pel Tribunal Suprem, 1 per l’Audiència Nacional, 118 pels tribunals superiors i 940 per les audiències provincials.
En termes percentuals, el Suprem ha acordat reduccions de pena en el 42,6% de les sentències revisades; l’Audiència Nacional en el 14,3% dels casos, les audiències provincials en el 27,7% i els tribunals superiors en el 39,5%. En total, s’han reduït condemnes en el 30,8% dels procediments revisats.
Amb aquest panorama, el Suprem celebra un ple monogràfic els dies 6 i 7 de juny per fixar doctrina sobre la revisió de sentències fermes per la llei del ‘només sí és sí’, tot just uns dies després del 28M.
En concret, la Sala Penal estudiarà més de 20 recursos de cassació presentats per les parts contra les revisions de les condemnes per sentència ferma dictades per les audiències provincials, obligades per la nova legislació sobre delictes sexualsper estudiar si era més beneficiosa per al reu o no.
Notícies relacionadesFonts jurídiques informen que la intenció del Suprem passa per unificar criteris i fixar doctrina davant les decisions de les audiències provincials, que no coincideixen en la seva manera de procedir ja que alguns tribunals autonòmics sí que han rebaixat les penes però d’altres, en canvi, no ho han fet.
Fins ara, el Suprem s’havia pronunciat sobre sentències que no eren fermes, però ara l’alt tribunal entrarà a estudiar els casos més polèmics, aquells amb condemna ferma que s’ha vist alterada després de l’entrada en vigor de la llei de garantia integral de la llibertat sexual, que ha enfrontat els socis de Govern.
- Crisi de parella Sobreviure al ‘baby clash’, la potencial crisi de parella que desencadena el naixement d’un fill
- Sector molt masculinitzat Yara, oficial de primera en obres amb 25 anys: "Vull arribar a un munt de noies i que s’adonin que aquest ofici també és nostre"
- Guadalupe, restauradora de mobles antics: «Les deixalles d’alguns són els meus tresors»
- Disturbis a Barcelona Els Mossos denuncien tres radicals del Barça per trencar els vidres de l’autocar de l’Atlètic a la seva arribada al Camp Nou
- Condemnat a 12 anys de presó l'home que va retenir i violar una noia a la zona dels Trullols de Manresa
