Canvi normatiu
La CUP proposa a ERC, Junts i Comuns recuperar la llei catalana de vivenda
El Govern aprova aquest dijous una nova llei de vivenda
Les claus de la nova llei de vivenda

zentauroepp42422907 pla mig de la diputada de la cup maria sirvent en roda de pr180306173947 /
La portaveu del secretariat nacional de la CUP, Maria Sirvent, ha proposat a ERC, Junts i Comuns recuperar la llei catalana de vivenda –rebutjada parcialment pel Tribunal Constitucional (TC) el març del 2022– perquè veuen «absolutament insuficient» la llei de vivenda del PSOE, que s’aprovarà aquest dijous al Congrés dels Diputats. En roda de premsa aquest dimecres al Parlament juntament amb la diputada de la CUP Montserrat Vinyets, Sirvent ha avançat que els grups estan, en les seves paraules, oberts a parlar-ho, i ha afirmat que la llei de vivenda del PSOE és «el cavall de Troia del PSOE, fa que la vivenda segueixi en mans del mercat, no regula els preus del mercat ni tampoc per als desnonaments». En aquest sentit, Vinyets ha afegit que la llei de vivenda «no deixa de ser una alfombra vermella als grans fons per entrar al camp de la vivenda» i ha asseverat que, segons el seu parer, les liberalitzacions no solucionaran el problema. «És una llei de mínims i habilita les administracions autonòmiques a anar més enllà», ha apuntat Sirvent, que no veu problema a tornar a presentar la llei catalana de vivenda.
Si finalment es recupera la llei catalana de vivenda, el PSOE tindrà l’oportunitat, segons Sirvent, «de demostrar si està a favor de regular els lloguers o, per contra, la llei ha sigut únicament i exclusivament un mer anunci electoral».
En relació amb la condemna a un any d’inhabilitació de la consellera d’Acció Exterior, Meritxell Serret, per l’organització i celebració de l’1-O quan encapçalava la Conselleria d’Agricultura, ha assegurat que continuaran lluitant «contra la repressió de l’Estat espanyol». També ha lamentat que se «segueixi emmordassant els càrrecs electes i aquelles persones que han tingut una participació política en l’exercici del dret d’autodeterminació». Preguntada pel sentit de vot de la CUP en la proposició de llei de mesures per fer front a la sequera presentada per Junts, que es debatrà en el pròxim ple, Sirvent ha explicat que estan «treballant en el posicionament».
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Energia Red Eléctrica ja va alertar al febrer del risc de "desconnexions severes" de llum pel 'boom' de les renovables
- MOBILITAT Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
- Nova instrucció als registres El Govern aprova una instrucció per fer efectiva la prohibició dels ventres de lloguer
- Successos Un piròman provoca nou incendis en mitja hora a Cambrils i deixa danys en comerços i restaurants
- Conseqüències de l’apagada El Govern té un pla b amb reserves de gasoil per si hi ha una altra apagada
- Entrevista Joan Gabriel Bergas, catedràtic en Enginyeria Elèctrica de la UPC: "Són set 'barcelones' que van caure de cop"