Ada Colau acusa el PSOE de plegar-se a l’agenda de Vox contra el moviment LGTBI+
En el seu periple de precampanya, Ada Colau ha abordat un dels seus temes preferits, el que es podria resumir amb el títol de l’acte organitzat per Barcelona En Comú, ‘Feminismes compartits’. Una manera de resumir en dues paraules la unió de les lluites del feminisme i del col·lectiu LGTBI+. L’alcaldessa ha burxat en la divisió existent en el feminisme, entre les que homologuen els drets i la lluita pels drets de les dones transsexuals als de les cisgènere i les que neguen aquesta paritat. Un dels estendards d’aquesta última facció és l’exministra de Presidència i diputada del PSOE Carmen Calvo.
«Jo he flipat amb les declaracions de Calvo», va etzibar Colau amb referència als intents de l’exministra «per despolititzar les reivindicacions del col·lectiu LGTBI+», en aquest cas en concret la t de transsexuals, «a través de la comparació», citant les paraules de la socialista, «amb els conductors de tractors o els que pinten façanes».
L’alcaldessa va elevar la lupa per explicar un relat global del que està passant, al seu entendre. «Quan els moviments socials avancen en la lluita pels seus drets, els privilegiats se senten atacats. I aquests tenen innombrables recursos per combatre aquests avenços mitjançant la reacció més conservadora». «L’extrema dreta té la seva agenda. Escoltem Santiago Abascal com titlla de ‘degenerat’ el col·lectiu LGTBI+ i no sé què s’ha de fer en aquests casos en el quals s’ataca la democràcia i els drets fonamentals», es va preguntar, insinuant que s’hauria agraït que la presidenta del Congrés, la també socialista Meritxell Batet, actués amb més contundència davant les paraules del líder de l’extrema dreta espanyola.
Seguidisme del PSOE a Vox
Notícies relacionades«Però el més greu de tot és que el PSOE», és a dir, Carmen Calvo, «apunti que l’extrema dreta té raó. I tot en nom d’un pretès feminisme històric». I una última crítica a Calvo: «L’exministra parla des de la seva posició de privilegi i això ho comparteix amb Vox». Una altra de les participants de l’acte, la humorista Samantha Hudson, va rectificar Colau i va apuntar que Calvo parlava des del «feminisme prehistòric»
«Ens agrada», va dir la Colau amb referència al moviment feminista, «ser diverses, però hi ha una línia vermella, que és la defensa de la democràcia i els drets fonamentals. I jo m’he sentit violentada», tant pels insults del líder ultra com per les paraules de l’exministra.
- ¡Que deixis de plorar, nen!
- COMUNITAT DE RECERCA El grup assenyalat pels abusos de Flecha a la UB anuncia que es dissol
- Sorteig Extraordinari de Nadal 2025 Comprovar Loteria Nadal 2025: consultar si el meu dècim té premi
- Festes Aquests són els regals de segona mà més sol·licitats pels catalans: una opció més sostenible que triomfa a Nadal
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Desenvolupament Si el teu fill neix en un d’aquests tres mesos serà més intel·ligent, segons la ciència
- Borrasca atlàntica Catalunya activa l’alerta d’inundació davant el temporal previst per Nadal i Sant Esteve
- Hisenda El Govern recula i els aturats no hauran de presentar declaració de la renda
- A La Villarroel Jordi Casanovas estrena ‘Göteborg’, una comèdia dramàtica romàntica sobre les segones oportunitats
- Relacions entre socis Junqueras es veurà amb Sánchez per «obligar-lo a complir» els pactes amb ERC
