Crisi diplomàtica
La UE insisteix que el bloqueig d’Algèria a Espanya «no afavoreix ningú» i proposa «solucions pragmàtiques»

L’Alt representant de la Unió Europea per a Afers Exteriors i Política de Seguretat, Josep Borrell, ha insistit aquest diumenge en la necessitat d’una solució raonada a l’actual deteriorament en les relacions comercials entre Espanya i Algèria després del gir del Govern espanyol sobre la qüestió del Sàhara Occidental a l’acceptar el pla d’autonomia marroquina sobre el territori, una postura considerada inadmissible per Alger.
En resposta, el Govern algerià, després de cridar a consultes el seu ambaixador a Espanya, va acabar suspenent el tractat d’amistat subscrit entre els dos països fa gairebé dues dècades, amb la consegüent reducció al mínim de les exportacions espanyoles.
Ja dilluns, al seu retorn de la seva visita a Algèria després de reunir-se amb el president del país, Abdelmayid Tebune, Borrell va apostar per la necessitat de solucionar la crisi entre els dos països; una idea en la qual ha insistit en la seva valoració d’aquest diumenge, publicada en el seu blog personal.
Notícies relacionades«Les importacions des d’Espanya han quedat suspeses ‘de facto’ gairebé per complet, i aquesta és una circumstància que llasta molt la relació sencera entre Algèria i la Unió Europea», ha adduït Borrell.
«El bloqueig actual no afavoreix ningú i espero que, després del nostre intercanvi d’opinions, siguem capaços de trobar junts, al llarg de les pròximes setmanes, solucions pragmàtiques per desfer aquesta situació», ha indicat.
- Debat tècnic Per què la Via Laietana reformada no té arbres: dels túnels del metro al volum dels testos
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Distribució i IA Amazon ja sap quin producte demanaràs tres mesos abans que ho demanis
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats