La pugna per Barcelona
Trias: «M’acostaré immediatament al PSC i ERC si guanyo les eleccions»
El candidat de Junts insisteix a oferir a socialistes i republicans entrar en el seu govern en cas d’imposar-se el 28 de maig

El candidat de JxCat a l’alcaldia de Barcelona, Xavier Trias, ha descartat qualsevol tipus de pacte amb l’actual alcaldessa, Ada Colau (Barcelona en Comú), i en canvi, s’ha mostrat disposat si guanya les eleccions a buscar els suports del PSC i ERC. En el transcurs d’una visita al mercat de Sarrià, l’exalcalde ha expressat que «si guanyo les eleccions hi ha dos partits als quals m’acostaré immediatament per veure si em donen el seu suport, que són els socialistes i ERC».
El que passi a continuació «dependrà del que facin ells», ha dit amb referència a les formacions comandades per Jaume Collboni i Ernest Maragall. «La vegada anterior que jo vaig ser alcalde el PP em va donar el seu suport sense negociar-ho, i és que jo no dic no a ningú, però la meva voluntat és oferir governabilitat al PSC i ERC», ha afegit.
Trias ha rebutjat pactar amb Colau perquè, segons ha dit, «seria un govern municipal que no funcionaria de cap manera». «Tenim plantejaments diferents», ha indicat, després d’acusar l’alcaldessa de sectarisme.
Cordialitat amb Moreno Bonilla
Notícies relacionades«Barcelona no és la d’uns contra altres de la senyora Colau, és la que col·labora i construeix ciutat, es tinguin les idees que es tinguin», ha opinat l’alcaldable de Junts, que s’ha creuat al mercat amb el president de la Junta d’Andalusia, el popular Juanma Moreno Bonilla, de visita a Barcelona. «Tenim una relació cordial, i és que nosaltres sabem el que cal fer per tirar endavant una ciutat, que és comptar amb absolutament tothom», ha manifestat Trias.
En aquest sentit, ha reblat que es requereix «un canvi importantíssim a Barcelona». «Si continua així, aquesta ciutat no anirà bé, i la veritat és que el canvi es diu Xavier Trias, perquè els altres acabaran fent un acord amb Colau, i qui hi està molt clar que no ho farà soc jo», ha conclòs.
Eleccions municipals ERC - Esquerra Republicana de Catalunya Xavier Trias PSC PSC Junts per Catalunya
- Apagada Red Eléctrica sospita d'una desconnexió massiva de plantes solars abans de l'apagada
- Andrés Iniesta: "No sempre tot és bonic, ni per a mi ni per a ningú"
- Habitatge Gonzalo Bernardos avisa els espanyols: «Els que es vulguin comprar una casa s’han d’afanyar»
- Presumpta administració deslleial Els Mossos confisquen documents i joies als marmessors de Pere Mir
- Lluita contra el frau Hisenda et vigila: aquesta és la quantitat màxima que pots pagar en efectiu
- Al tancament del mercat La CNMC es disposa a aprovar l'opa sobre el Sabadell amb compromisos assumibles per al BBVA
- OBRES A L'ESTADI La gespa del nou Camp Nou, a punt
- Comissió d'investigació El Govern central enviarà el CNI a les elèctriques a partir d'aquesta nit per recaptar dades per l'apagada
- Segons l'Idescat Sant Just Desvern torna a ser el municipi amb més renda per càpita, per davant de Matadepera i Tiana
- Perspectives El Govern manté en el 2,6% el creixement del 2025 malgrat la incertesa pels aranzels