Gira per l’Amèrica Llatina
Aragonès afirma que la lluita contra la «falta de llibertats» uneix Catalunya i l’Argentina
El president inaugura una delegació de la Generalitat a Buenos Aires, on demana restituir la dignitat a les víctimes de la dictadura argentina i del franquisme
El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha assegurat que la defensa dels drets humans és «una lluita que uneix l’Argentina i Catalunya», perquè els dos territoris coneixen de primera mà –ha dit textualment– el cost de la falta de llibertats. Així ho ha defensat en l’acte ‘Argentina-Catalunya. Drets humans. Una lluita compartida’, en el marc de la seva gira per l’Amèrica Llatina, que va començar diumenge, informa el Govern en un comunicat aquest dissabte. Abans, Aragonès ha inaugurat una delegació de la Generalitat a Buenos Aires.
El president ha explicat que la lluita pels drets humans «passa per restituir la dignitat i la memòria de les víctimes de les dictadures a l’Argentina, a Catalunya i a tot arreu», motiu pel qual el Govern dedica esforços a reparar la memòria de les víctimes de la Guerra Civil i del franquisme. A l’acte també han assistit la consellera d’Acció Exterior i la Unió Europea de la Generalitat, Meritxell Serret, i la presidenta de l’Associació Abuelas de la Plaza de Mayo, Estela de Carlotto.
Final del franquisme
Aragonès ha recordat que el 2023 es compleixen 40 anys de la democràcia a l’Argentina i que aviat es compliran 50 del final del règim franquista. Ha afegit que «encara queda molta feina a fer» i que és necessari reivindicar la justícia, la memòria i els drets humans.
Notícies relacionadesTambé ha valorat la tasca de la jutge Maria Servini, amb qui s’ha reunit. Servini va impulsar una querella per investigar els crims contra la humanitat comesos per la dictadura franquista a Espanya.
Aragonès ha participat en aquest acte després d’inaugurar la nova delegació del Govern al Con Sud, amb seu a Buenos Aires. Representarà la Generalitat a l’Argentina, Xile, l’Uruguai i el Paraguai, països on viuen 50.000 catalans.
- 23 d’abril Una ‘badada’ deixa el diumenge de Sant Jordi sense obertura comercial a Barcelona
- Fenomen natural L’Àfrica s’està partint en dos: així quedarà
- Encreuament de dards L’emotiva carta de comiat de Dani Alves i la contundent resposta de Joana Sanz
- Votar contra el propi interès El que queda de la perversa moció de censura de Vox-Tamames
- Guerra d’Ucraïna Les tropes russes perden força a Bakhmut
- Iniciatives La firma energètica de la Generalitat aspira almenys a duplicar el seu pressupost de 25 milions el 2024
- Conflicte a l’est Guerra Rússia - Ucraïna avui: última hora de la guerra un any després de la invasió de Putin
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 23 de març del 2023
- Informe de l’IPCC Canvi climàtic: ni dilacions ni traves
- Visita el 30 i 31 El Govern confirma que Sánchez viatja la setmana que ve a la Xina per invitació de Xi Jinping