Al Congrés
Míriam Nogueras (Junts) aparta la bandera espanyola: «l’europea em representa molt més»
La portaveu de Junts al Congrés dels Diputats, Míriam Nogueras, ha protagonitzat un moment sense precedents al Congrés dels Diputats. Abans de comparèixer davant les mitjans de comunicació, Nogueras ha apartat un metre la bandera d’Espanya i ha deixat sol l’europea a prop del faristol des del qual anava a parlar i, per tant, dins del pla de la càmera.
«L’hem apartat una miqueta», ha explicat la diputada, que ha assegurat que la representa «molt més» la de la Unió Europea que l’espanyola. Nogueras ha afegit una altra justificació: l’ensenya comunitària no era «tan a prop» del faristol i, a més, quedava «molt maca».
La bandera d’Espanya i l’europea, durant tota la legislatura, han presidit la sala de premsa del Congrés, al costat del faristol de l’orador i mai havien sigut desplaçades per portaveus obertament independentistes de Bildu, ERC o la CUP, entre d’altres.
Reacció de Vox
Notícies relacionadesEl portaveu de Vox al Congrés, Iván Espinosa de los Monteros, ha criticat Nogueras per haver apartat la bandera d’Espanya: «Fa tres anys i mig que disfruta d’un sou al Congrés i fins avui, quina casualitat, quan queden tres mesos per a les eleccions, no li ha passat pe cap el numeret amb la bandera», ha comentat Espinosa de los Monteros.
Després de recriminar aquest gest a Nogueras, el portaveu de Vox ha reconegut que «un és lliure de sentir-se’n més o menys representat amb la bandera que sigui», però ha recordat a la diputada independentista catalana que l’«únic motiu» pel qual pot sentir-se representada per l’europea és, precisament, «perquè és espanyola». «Si no fos espanyola, no podria ser europea», ha sentenciat.
- Innovació residencial Així és la casa de dues plantes d’Amazon: una llar amb tot inclòs i per menys de 25.000 euros
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Un clàssic "Autèntiques i picants": el bar de Rubí aclamat per les seves patates braves
- Entrevista Jordi González: «Després d’aquesta malaltia que gairebé acaba amb mi si faig alguna cosa és perquè em surt del cor»
- Dia mundial Borja Suberviola, metge intensivista: «Als hospitals cada vegada veiem més infeccions que acaben en sèpsia»
- Barcelonejant Les 56 espelmes de Collboni i l’optimisme de la Casa Gran empresarial
- Alerta INUNCAT La pluja torrencial colpeja el Vallès, el Maresme i el Barcelonès i deixa calamarsa i riuades en diversos municipis
- Ésser humà avui
- BAIXA CONTRA EL VALÈNCIA Flick critica De la Fuente per alinear Lamine Yamal lesionat
- Protecció de la fauna Les poblacions de linx ibèric d’Espanya i Portugal trenquen el seu aïllament i aconsegueixen connectar-se