Al Congrés
Míriam Nogueras (Junts) aparta la bandera espanyola: «l’europea em representa molt més»
La portaveu de Junts al Congrés dels Diputats, Míriam Nogueras, ha protagonitzat un moment sense precedents al Congrés dels Diputats. Abans de comparèixer davant les mitjans de comunicació, Nogueras ha apartat un metre la bandera d’Espanya i ha deixat sol l’europea a prop del faristol des del qual anava a parlar i, per tant, dins del pla de la càmera.
«L’hem apartat una miqueta», ha explicat la diputada, que ha assegurat que la representa «molt més» la de la Unió Europea que l’espanyola. Nogueras ha afegit una altra justificació: l’ensenya comunitària no era «tan a prop» del faristol i, a més, quedava «molt maca».
La bandera d’Espanya i l’europea, durant tota la legislatura, han presidit la sala de premsa del Congrés, al costat del faristol de l’orador i mai havien sigut desplaçades per portaveus obertament independentistes de Bildu, ERC o la CUP, entre d’altres.
Reacció de Vox
Notícies relacionadesEl portaveu de Vox al Congrés, Iván Espinosa de los Monteros, ha criticat Nogueras per haver apartat la bandera d’Espanya: «Fa tres anys i mig que disfruta d’un sou al Congrés i fins avui, quina casualitat, quan queden tres mesos per a les eleccions, no li ha passat pe cap el numeret amb la bandera», ha comentat Espinosa de los Monteros.
Després de recriminar aquest gest a Nogueras, el portaveu de Vox ha reconegut que «un és lliure de sentir-se’n més o menys representat amb la bandera que sigui», però ha recordat a la diputada independentista catalana que l’«únic motiu» pel qual pot sentir-se representada per l’europea és, precisament, «perquè és espanyola». «Si no fos espanyola, no podria ser europea», ha sentenciat.
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units Els EUA surten al carrer de forma multitudinària en protesta per Trump
- Tempesta judicial i política La caiguda de Cerdán impulsa en el PSOE avançar les generals
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»
- L’hora més crítica Sánchez acudirà dimecres a la sessió de control al Congrés per respondre per l’escàndol de Santos Cerdán
- Les gravacions del cas Koldo Koldo García va oferir al cap de la Policia Nacional avions d’Air Europa per deportar migrants magribins durant la covid
- Augmenten les probabilitats que un asteroide impacti contra la Lluna el 2032