Reaccions polítiques
El PP celebra que el Suprem hagi «corregit» Sánchez i sigui un «contrapès» al Govern espanyol

A la seu del PP s’ha celebrat la decisió del Tribunal Suprem de mantenir la inhabilitació política a alguns dirigents del procés, entre ells Oriol Junqueras, Raül Romeva, Jordi Turull i Dolors Bassa. Junqueras no es podrà presentar a les eleccions fins al 2031, el mateix any que Bassa. Turull i Romeva podran passar per les urnes un any abans, el 2030. «Ens alegrem que l’Estat de Dret funcioni i encara bo que els nostres contrapesos funcionen», ha declarat el portaveu nacional del partit, Borja Sémper.
El nou dirigent del PP ha remarcat davant la premsa que la decisió del Suprem «corregeix» la «voluntat declarada» de Pedro Sánchez de «beneficiar determinats líders independentistes». «Afortunadament, amb el sistema de contrapesos, aquestes intencionalitats polítiques són corregides», ha continuat.
Referèndum d’independència
Notícies relacionadesEls conservadors adverteixen que, si Sánchez continua de president del Govern, continuarà el que consideren que és una cessió contínua a l’independentisme. Aquesta legislatura, amb la derogació de la sedició i la reforma de la malversació i, d’aquí uns mesos, si els partits catalans són necessaris per a la futura investidura, amb un referèndum d’independència.
«Som conscients que l’independentisme continua registrant peticions a la Moncloa. Perquè el que sí que sabem és que, demanin el que demanin [els dirigents sobiranistes], la resposta del president del Govern espanyol serà ‘sí és sí’», ha declarat Sémper fent un joc de paraules amb la llei de protecció a la dona que serà reformada.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Accident Mor un turista català a l'illa indonèsia de Bali mentre realitzava pesca submarina
- Conflicte Sally Rooney podria ser arrestada per delicte terrorista després de mostrar el seu suport a Palestine Action
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Foc Detingut un menor de 17 anys com a presumpte autor de vuit incendis forestals a Santiago