Intervenció del secretari general de Junts en un fòrum de debat
Turull acusa Aragonès de menysprear la sortida de Junts del Govern
Manté JxCat lluny de la possibilitat d’aprovar els pressupostos de la Generalitat
Demana no encoratjar l’assetjament a les periodistes en xarxes socials i no «riure les gràcies» als assetjadors
 
	
El secretari general de Junts per Catalunya, Jordi Turull, ha acusat el president Pere Aragonès d’haver «menyspreat el missatge de fons» que comportava la sortida del Govern per part de Junts. Turull ha acusat ERC i Aragonès de no haver complert «el mandat principal pel qual se’ls va votar» i ha mantingut les distàncies respecte a la negociació dels pressupostos de la Generalitat.
En una conferència a Nova Economia Fòrum a Barcelona, Turull ha assegurat que Aragonès va considerar que la sortida de Junts de l’Executiu era una «rebequeria» en lloc de fer «una reflexió profunda» dels motius pels quals la CUP i Junts han deixat de recolzar-lo. «No han volgut llegir el fet que el Govern no porta a terme el mandat principal pel quals se’ls va votar».
Turull ha reiterat l’agenda de Junts de la unitat estratègica independentista, amb el Consell per la República com a actor inclòs; la necessitat de fer una campanya sobre l’«espoli fiscal» de l’Estat, i finalment passar «de la preparació a la culminació» per «fer efectiva la independència».
En relació amb la seva situació processal després de la reforma del delicte de malversació i la supressió de la rebel·lió, el secretari general de Junts ha eludit valorar si es presentaria a unes eleccions en cas que s’anul·li la inhabilitació que pesa sobre ell. També ha defensat que els ex presos de Junts no presentin cap escrit al Suprem per demanar l’absolució, i ha adduït que el seu objectiu és guanyar la batalla judicial en l’àmbit europeu.
Silenci sobre pactes amb el PSC
Turull ha eludit contestar a la pregunta de si a les eleccions municipals a Barcelona el candidat de Junts, Xavier Trias, està obert a pactar amb el PSC i, fins i tot, a fer alcalde al candidat socialista, Jaume Collboni, i s’ha limitat a apostar perquè Trias sigui alcalde. Turull ha recordat que l’objectiu són pactes independentistes, però que cada ajuntament té la seva especificitat.
Pressupostos: lluny del sí
Notícies relacionadesQuan la presidenta de la Taula del Tercer Sector Social li ha preguntat sobre la necessitat que s’aprovin els pressupostos i s’eviti el partidisme, Turull ha afirmat que és «mentida» que es perdin 3 mil milions d’euros si no s’aproven els comptes. I ha afirmat que l’actualització a l’alça de la renda de suficiència –que mesura les aportacions a les entitats socials– es pugui aprovar per decret llei. Turull ha retret al Govern que no tingui «un full de ruta clar, més enllà de proclames». «Hi ha una dinàmica de ser als càrrecs».
Setge a dones periodistes
Respecte a les campanyes d’assetjament polític a dones periodistes, Turull ha afirmat que els partits no l’han de fomentar «ni per acció ni per omissió». «Hi ha molta gent que sota l’anonimat diu autèntiques barbaritats, moltes vegades ni t’ho les mires, el que no hauries de fer és riure’ls les gràcies; a l’hora de posar segons quins ‘likes’, s’hauria de mirar què hi posa allà; quedo perplex del nivell d’agressivitat que hi ha».
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Ensenyament públic El Govern ha de crear 169 aules per abaixar les ràtios de 1r d’ESO
- FUTBOL Jordi Alba: «Em motiva més l’Hospi que continuar jugant. Tant de bo arribar a Primera»
- Necrològica Mor Quimet Pairó, el maître que servia Dalí i Josep Pla al celler de ca la Teta de Figueres
- FC Barcelona L’entrenament del Barça amb què estrenarà el Camp Nou costarà 5 euros als socis i 10 a la resta
- El sostre de la cristiandat La Sagrada Família supera ja per 138 centímetres el Dit de Déu d’Ulm, el campanar més alt del món des del 1890
- Empreses Sigma Europa estableix una aliança amb Grup Vall Companys per reforçar la seva especialització en productes carnis per al consumidor
- Estrena de cine Jean-Pierre i Luc Dardenne: «La classe treballadora pateix la síndrome d’Estocolm»
 
			