Yolanda Díaz defensa que Catalunya decideixi el seu futur i garanteix el seu «reconeixement»
La vicepresidenta i Colau vinculen els seus destins a l’«esperança» del Govern de coalició davant la «barbàrie» de la dreta
La líder de Sumar carrega contra el Hard Rock i l’ampliació del Prat que defensa el PSC per aprovar els Pressupostos

En ple compte enrere perquè Yolanda Díaz confirmi que està disposada a ser candidata a les eleccions generals al capdavant de Sumar, la vicepresidenta del Govern ha deixat clar a Barcelona que el seu destí està estretament lligat al de l’alcaldessa Ada Colau, que es juga la revalidació en les municipals de maig. Aquesta cita serà l’avantsala de la crua lluita per la Moncloa de final d’any, així com el banc de proves de si hi ha ‘efecte Díaz’ malgrat la tensió amb Podem. De la sort de les dues dirigents –la líder dels comuns ha sigut i és un dels principals puntals de Sumar– dependrà també la supervivència de la coalició progressista.
Si el novembre del 2021 va ser Díaz qui, des de l’assemblea dels comuns, va beneir que Colau repetís un tercer mandat a Barcelona, aquesta vegada ha sigut l’alcaldessa qui s’ha reafirmat com a principal suport de la vicepresidenta en una Catalunya sempre determinant en qualsevol resultat estatal. Aquesta vegada, Díaz no ha esquivat el sempre espinós conflicte polític just a les portes d’una cimera hispanofrancesa que ha motivat una mobilització unitària de l’independentisme dijous vinent.
«Hi ha qui afirma que a Catalunya heu tancat una part de la vostra història. No ho sé, però serà el temps i la gent qui decideixi el que vol fer amb la història del seu país, és una qüestió de respecte», ha assegurat. Tota una esmena a la proclama del PSOE que el «procés s’ha acabat» i que ha sigut el detonant de la protesta independentista convocada. «Teniu en mi una amiga de Catalunya. Tindreu el reconeixement que us mereixeu», ha sentenciat.
«Amb Sumar, Yolanda Díaz està ajudant a conquerir el dret a somiar, que no ens diguin que estem condemnades. Davant el creixement de l’extrema dreta i dels discursos d’odi, fa falta el Govern de coalició progressista, tot i que tingui límits i contradiccions», ha pregonat Colau davant un Auditori que no només ha cobert tot el seu aforament –2.000 persones–, sinó que més de 1.000 s’han quedat sense poder entrar a l’acte de Sumar, el tercer que el projecte de Díaz celebra a Catalunya. El primer va ser a Sabadell el 14 d’octubre i el segon, divendres a Tarragona.
- SUCCESSOS ‘Lock-picking’, el nou sistema per obrir cases sense forçar panys amb què bandes de georgians roben a Espanya
- Dol als fogons Mor Montse Guillén, la pionera que va triomfar als EUA amb la cuina catalana
- BCN busca la fórmula per insuflar una nova vida a la seva plaça més dura
- Religió Mor Francesc, el papa que va arribar de «la fi del món» i que ha volgut portar l’Església al segle XXI
- ‘Tot el camp és un clam...’
- Oferta d’ocupació El treball que sempre havies somiat: 1.000 euros a la setmana per provar platges i explicar-ho
- El Mundo Today | Cada cop més catalans caminen de matinada per carrerons foscos per poder sortir a 'Crims'
- Dol a l’Església catòlica Conclave per a l’elecció de nou papa: què és i quan comença
- Dol a l’Església ¿Què passa ara després de la mort del papa Francesc? Aquest és el protocol
- Benestar Álvaro Bilbao, psicòleg: "Preocupar-se molt per les coses pot ser un símptoma de salut mental fràgil"