País Valencià

Puig adverteix el Govern central que no acceptarà cap «imposició» sobre el Tajo-Segura

«El que es va acordar en el Consell Nacional de l’Aigua s’ha de mantenir», assenyala

Puig adverteix el Govern central que no acceptarà cap «imposició» sobre el Tajo-Segura
2
Es llegeix en minuts

El president de la Generalitat i líder del PSPV, Ximo Puig, ha mostrat la seva disposició a dialogar i negociar amb el Ministeri per a la Transició Ecològica respecte al futur del Tajo-Segura, però ha advertit que no acceptarà cap «imposició» sobre les condicions del transvasament.

«El que es va acordar en el Consell Nacional de l’Aigua, que s’ha canviat substancialment, s’ha de mantenir», ha insistit un dia després de sol·licitar audiència al Consell d’Estat per conèixer la redacció final que ha arribat a aquest òrgan consultiu sobre el projecte de reial decret del pla hidrològic que afecta el Tajo-Segura, amb l’objectiu de poder presentar-hi al·legacions.

En concret, el projecte normatiu aprovat pel Consell Nacional de l’Aigua a finals de novembre incloïa una disposició addicional novena que el Consell veu essencial per garantir el manteniment del transvasament, per la qual cosa Puig ha rebutjat qualsevol modificació o supressió d’aquest punt.

En una entrevista a Onda Cero, recollida per Europa Press, el president ha garantit que està en contacte amb la ministra Teresa Ribera, també socialista, i que «ella sap perfectament el que va passar: que hi havia una proposta del ministeri que va acceptar la Generalitat en el Consell de l’Aigua i que ara és obvi i indiscutible que s’ha produït un canvi i aquest és el motiu de les discrepàncies».

Obert al diàleg

«La nostra posició no és tancada en absolut, es pot discutir de tot [...] Sens dubte, som en el marc de la negociació perquè volem arribar a un acord», ha reiterat, i ha advertit que el Consell plantejarà al·legacions si el Govern no rectifica, mentre «els regants tenen la seva pròpia via» i es manifestaran la setmana vinent davant el ministeri.

Puig ha tornat a recordar que el Tajo-Segura és «un assumpte complex perquè ve de molt lluny i històricament hi ha hagut confrontació territorial» respecte a l’ús de l’aigua transvasada.

Ha defensat que el seu govern està des del 2015 intentant fugir de les «guerres» i el «fang», a més de demanar que aquest procés s’abordi des de la racionalitat i que inclogui mesures de futur per a l’agricultura mediterrània.

«És obvi i indiscutible que s’ha produït un canvi i aquest és el motiu de les discrepàncies»

Notícies relacionades

També ha reconegut que el Tajo ha d'estar «en plenes facultats» i ha assegurat que ningú hi està més d’acord que les regions receptores de l’aigua d’aquest riu.

Ha tornat a exigir que l’aigua depurada de la Comunitat de Madrid ajudi a «revitalitzar-lo» i que la dessalada tingui un preu just per als regants, a més de ressaltar l’«enorme esforç» de la Comunitat i de Múrcia per la reutilització dels recursos hídrics.