Crisi en la policia catalana
El conseller Elena destitueix el comissari en cap dels Mossos d’Esquadra
Josep Maria Estela ha sigut citat aquest dilluns a la seu del departament en una reunió convocada d’urgència

El comissari en cap dels Mossos d’Esquadra, Josep Maria Estela, ha sigut destituït pel conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, aquest dilluns. Estela ha sigut citat a una reunió extraordinària convocada després de l’últim desacord sorgit entre tots dos a compte de l’elecció dels sis nous comissaris. Durant aquesta reunió, que ha començat a les 11 del matí a la seu del departament, ubicat al carrer Diputació de Barcelona, Elena li ha comunicat que ja no compten amb ell. Nou mesos després del seu nomenament, Estela, el cinquè cap dels Mossos en cinc anys, ha sigut apartat del càrrec.
Estela, que va dir prou per segona vegada en nou mesos –el temps que ha transcorregut al capdavant dels Mossos després de ser anomenat el desembre de 2021 en substitució del major Josep Lluís Trapero–, no ha presentat la seva dimissió al conseller en aquesta reunió, que ha durat només mitja hora, segons les fonts consultades per EL PERIÓDICO. Al contrari, malgrat que la relació de confiança entre tots dos està seriosament malmesa, li ha transmès la seva intenció de continuar treballant, com ha fet des del primer dia, segons remarquen fonts del seu entorn. Però el conseller Elena li ha comunicat que estava destituït.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Empreses Els tres fills del fundador de Mango Isak Andic assumeixen l’herència de manera equitativa
- MUNDIAL DE CLUBS Xabi Alonso trenca amb l’oficialisme d’Ancelotti i demana reforços després de quedar-se sense Zubimendi
- ACTUALITAT BLAUGRANA El Barça posa màxima pressió a Ter Stegen per forçar la seva sortida
- Unió Europea Espanya proposa blindar per llei que el cost de l’oficialitat del català corri al seu càrrec
- Notes de tall 2025 a Tarragona: cercador i llista per carreres