Dia de la Hispanitat
Ofrena floral a Colom i manifestació: tots els actes del 12 d’octubre a Barcelona
Vox, PP i Cs surten al carrer al centre de la capital catalana contra la falsedat de l’«un sol poble»
El 12 d’octubre, les entitats i Vox, PP i Cs surten al carrer per commemorar el Dia de la Hispanitat. A Barcelona s’han programat diversos actes des de primera hora del matí organitzats per diverses organitzacions com S’ha Acabat, Societat Civil Catalana, Assemblea per una Escola Bilingüe, Hablamos Español, el Centre Lliure d’Art i Cultura, entre d’altres, coordinats per Cataluña suma por España.
A les 10.30 hores tindrà lloc l’ofrena floral a Cristòfor Colom (organitzada per Somatemps i la Fundació DENAES), al monument que es troba al final de la Rambla, i a partir de les 11.30 hores començarà la manifestació amb el lema +España y +español a la confluència entre el carrer Provença i passeig de Gràcia (davant de la Pedrera) cap a la plaça de Catalunya. Es preveu que els parlaments comencin cap a les 13 hores.
A la plaça hi haurà una fira d’entitats de 10 hores a 14 hores. Per tancar la jornada, Cataluña Suma organitza una missa a les 19.30 hores en honor a la Mare de Déu del Pilar a l’Església Mare de Déu dels Àngels (al carrer Balmes).
Notícies relacionadesEn el manifest de la jornada, els convocants declaren «la plena vigència del marc jurídic i la legalitat al nostre país» i recalquen la seva «postura unitària en defensa dels drets i llibertats de tots els espanyols».
«La falsedat de l’«un sol poble» s’ha posat en evidència al néixer un clamor que demana el final de les polítiques de cessió de competències de l’Estat a la Generalitat, així com el final definitiu de l’adoctrinament diari portat a terme pels mitjans de comunicació i en la docència», asseguren, i denuncien el «menyspreu» de l’administració catalana, mentre carreguen contra el Govern del PSOE i Unides Podem per ser «connivent i permissiva» amb aquesta situació.
- Debat obert ERC manté Rufián com a candidat malgrat la seva disposició a liderar un nou espai d’esquerres
- PLA ESTATAL DE VIVENDA 2026-2030 El PP i el PSOE segellen el seu primer pacte en vivenda de la legislatura amb l’objectiu de mobilitzar 7.000 milions d’euros
- No rendible Pèrdues milionàries i amb Musk d’amo absolut: els secrets de SpaceX revelats a la sol·licitud per a la sortida més gran a borsa de la història
- 10 de juny Així serà el gran acte del Papa a la Sagrada Família: 8.000 convidats, missa i benedicció de la torre de Jesús
- Previsions econòmiques Brussel·les millora les previsions de creixement d’Espanya que la guerra a l’Orient Mitjà amenaça de frenar
