Nova etapa en la Generalitat
El Govern compara Laura Borràs amb Vox per negar la «legitimitat democràtica» del nou Consell Executiu
«Som un govern republicà i independentista; això és inqüestionable», etziba Laura Vilagrà

La consellera de Presidència, Laura Vilagrà, ha assegurat que el Govern d’ERC és «inqüestionablement» independentista i ha criticat que la líder de JxCat, Laura Borràs, qüestioni la legitimitat de l’Executiu de Pere Aragonès amb uns termes «populistes» que ha recordat que Vox utilitza de manera habitual.
En declaracions a RAC-1, quan se li ha preguntat sobre les paraules de Borràs en les quals ha assegurat que el Govern de Pere Aragonès no té legitimitat «política ni democràtica», Vilagrà ha respost amb contundència: «És un llenguatge bastant populista utilitzar aquests termes. De fet, Vox l’utilitza habitualment al Congrés dels Diputats i crec que no és el que toca».
«Toca tranquil·litat, governar amb serenitat i bé, i abordar els problemes de la ciutadania, que no són pocs. És el que farem els pròxims mesos i anys», ha afegit la consellera.
Govern republicà
Malgrat admetre que el Govern català està ara en minoria, amb 33 diputats de 135 del Parlament, Vilagrà ha recordat que «hi ha moltíssims governs municipals» en la mateixa situació: «Això no vol dir que no tinguem tota la força i intensitat que fa falta per tenir un govern que, ara sí, estarà cohesionat i treballarà en una única direcció», ha remarcat.
La número dos del Govern ha qualificat les noves incorporacions de consellers de «molt potents» i ha destacat que «coneixen bé l’Administració i els seus àmbits sectorials i tenen molta experiència, i és innegable que s’ha configurat un govern fort i cohesionat».
Sobre el fet que entre aquestes incorporacions hi hagi figures destacades de l’antiga Convergència, el PSC i Podem Catalunya, i quan se li ha preguntat sobre si són independentistes, Vilagrà ha suggerit que «això s’hauria de preguntar a ells», però ha deixat clar: «Som un govern republicà i independentista. Això és inqüestionable».
Ha defensat així que tots els consellers tenen un «compromís absolut» per aconseguir el dret a l’autodeterminació i l’amnistia, i que tot el Govern «remarà en un mateix sentit».
Els pressupostos
Respecte als pressupostos del 2023, ha fet una crida que «tothom estigui a l’altura d’un moment molt difícil; estic convençuda que així serà», en relació amb un possible suport de JxCat, al qual ha recordat que la «base» d’aquests comptes serà «de manera molt àmplia» el projecte elaborat per Jaume Giró, conseller d’Economia fins fa pocs dies i dirigent de JxCat.
«Farem els millors pressupostos possibles i busquem el suport de les forces independentistes i dels comuns, amb els quals compartim models de país i temes vinculats a aspectes socials i econòmics. Aquesta és la nostra prioritat», ha assenyalat, quan se li ha preguntat si es buscaria també el suport del PSC.
Finalment, Vilagrà ha recordat que la Conselleria de Polítiques Digitals quedarà ara «integrada» en la seva Conselleria e Presidència, amb l’objectiu que sigui «més a prop del president i de la maquinària de l’Administració», i ha obert la porta que directius públics de les conselleries que eren en mans de JxCat puguin continuar si així ho desitgen: «Seria possible fer-ho»
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- La beguda que hidrata més que l’aigua i que has de prendre a l’estiu per calmar la set
- Amb l'abstenció del PSC El Parlament posa en marxa la comissió sobre l'espionatge i cita Marlaska, Robles i el CNI
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Successos D’Horta de Sant Joan a l’Empordà i Montserrat: els grans incendis que han castigat Catalunya les últimes dècades
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?