Cas Tàndem
El jutge García-Castellón ofereix a la fiscal general personar-se en el cas Villarejo
García Castellón assegura que apareixen «referències explícites» sobre Delgado quan era fiscal de l’Audiència Nacional i creu que podrien constituir un delicte contra l’honor

El jutge de l’Audiència Nacional Manuel García-Castellón ha prorrogat sis mesos la peça Pit del cas Tàndem, en la qual s’investiga el suposat encàrrec al comissari José Manuel Villarejo per obstaculitzar l’extradició a Guatemala de l’empresari Ángel Pérez Maura, així com altres serveis de caràcter delictiu. I ha ofert accions a la fiscal general de l’Estat, Dolores Delgado, perquè exerceixi l’acusació, com a perjudicada, si considera que s’ha vist perjudicada per les referències que fa d’ella en uns àudios incorporats en la causa.
El magistrat considera que les referències explícites que fa d’ella Villarejo quan era fiscal de l’Audiència Nacional podrien ser constitutives d’un delicte contra l’honor, cosa que justificaria la seva personació en aquesta peça en la qual s’investiguen els delictes de suborn internacional i blanqueig de capitals.
En la resolució, el jutge també rebutja la petició de sobreseïment formulada per un dels investigats en aquesta peça, l’empresari Adrián de la Joya, a l’existir indicis de la seva participació en els fets investigats que justifiquen la continuació del procediment contra ell i perquè, a més, existeixen diligències pendents de practicar.
Notícies relacionadesEl magistrat explica que existeix marge per esgotar la instrucció en termes que satisfacin el dret de defensa i el d’acusació sense que pugui donar-se per esgotat el termini d’instrucció, «ja que no es pot inferir, amb la serietat que el dret penal reclama, que s’ha arribat a la convicció que la fase preparatòria ha arribat a la seva fi, en els termes de l’article 299 de la Llei d’Enjudiciament Criminal».
Per tot això, el titular del Jutjat Central d’Instrucció número sis acorda la pràctica d’una sèrie de diligències, entre d’altres, la citació en qualitat de perjudicada de Dolores Delgado per realitzar el corresponent oferiment d’accions.
- L’incendi de Paüls marca el pitjor inici d’estiu des del 2010
- Successos Mor un jove en caure des de la segona planta del centre comercial Maremagnum de Barcelona
- Animals marítims ¿Què és el peix escorpí present a les platges d’Espanya i què s’ha de fer si et pica?
- A Bèrgam Un home mor succionat pel motor d’un avió que s’havia d’enlairar cap a Astúries des d’un aeroport de Milà
- Cas Koldo El jutge investiga contractes «manipulats» de Pardo de Vera després que l’UCO trobés a casa seva documents sobre el ‘pelotazo’ de les mascaretes
- Al Parc de la Cogullada Els Mossos investiguen una agressió sexual amb arma blanca en un parc de Terrassa
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- INCLUSIÓ Així és la primera Barbie amb diabetis tipus 1: porta sensor de glucosa al braç i bolso per a la medicació
- Funció Pública El Govern canviarà la llei per evitar reclamar diners a persones vulnerables que hagin cobrat ajudes per error
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha