Terrorisme gihadista
L’Audiència Nacional rebaixa 10 anys a dos condemnats pels atemptats de Catalunya
La Sala d’Apel·lació ha rebaixat de 53 a 43 anys de presó la pena a Mohamed Houli, i de 46 a 36 a Dris Oukabir, els dos condemnats per delictes de pertinença a organització terrorista

L’Audiència Nacional ha ratificat els aspectes fonamentals de la sentència que va condemnar tres acusats pels atemptats gihadistes perpetrats a Catalunya el 17 d’agost de 2017, si bé ha rebaixat 10 anys les penes a dos d’ells, a 43 i a 36 anys, per una qüestió tècnica.
La Sala d’Apel·lació de l’Audiència ha rebaixat de 53 a 43 anys de presó la pena a Mohamed Houli, i de 46 a 36 a Dris Oukabir, els dos condemnats per delictes de pertinença a organització terrorista, mentre que ha confirmat els 8 anys de presó imposats al tercer acusat, Said ben Iazza, per col·laboració amb organització terrorista.
Igual com va fer la sentència de la secció tercera del Penal, els magistrats de la Sala d’Apel·lacions han descartat condemnar els acusats pels 16 assassinats comesos per la resta de membres de la cèl·lula terrorista a la Rambla de Barcelona i al passeig marítim de Cambrils, com demanaven les acusacions, al considerar que no van tenir coneixement ni van participar en les esmentades accions terroristes.
- Compromís amb ERC El Govern es prepara per aprovar al setembre la quitació del deute de Catalunya, extensible a totes les autonomies
- Previsió meteorològica Pluges a Catalunya: el Meteocat activa avisos en aquestes comarques
- Nou autonomies aporten recursos als territoris afectats pel foc
- Montoro va ser alertat d’una investigació a Palma sobre el PP
- L’entrada d’una massa d’aire fred posa en alerta Catalunya
- Conflicte al Pròxim Orient L’operació militar d’Israel a Cisjordània provoca el desplaçament més destacat de palestins des del 1967
- Tribunals Una veïna de Sant Adrià s’enfronta a 25 anys de presó per matar la seva parella amb «118 ganivetades» simulant «un joc sexual»
- FOCS ESPANYA Els incendis a Espanya deixen gairebé 400.000 hectàrees arrasades i 33 detinguts; el vent dificulta l’extinció
- Focs forestals Astúries entrarà amb maquinària pesada a Lleó per prevenir nous incendis: «Farem una línia de defensa»
- Guerra al Pròxim Orient El ministre de Defensa d’Israel aprova el pla militar per conquerir la Ciutat de Gaza