Per decisió del Govern
Estopa, la Dharma i Carme Elias, Creu de Sant Jordi

El Govern ha concedit la Creu de Sant Jordi al duo Estopa junt amb la Companyia Elèctrica Dharma, entre d’altres. Els guardons han reconegut vint persones i deu entitats. Uns nomenaments, que preserven la paritat de gènere, que han recaigut entre d’altres en l’actriu Carme Elias, Fàtima Ahmed –activista social–, l’escriptor Josep Espunyes, el pallasso Tortell Poltrona i la política i activista Maria Olivares, així com l’esportista Laia Palau, l’economista Carme Trilla, la pastora Marina Vilalta i el sociolingüista Miquel Strubell, a títol pòstum.
També han rebut el guardó l’associació pels drets sexuals i reproductius, així com entitats culturals com la Fundació del Gran Teatre del Liceu i entitats vinculades als castellers o a la joventut. També els laboratoris Hipra han rebut el guardó per la seva «implicació en la recerca d’una nova vacuna» contra la covid.
- Festivitat local estesa El dia festiu ‘secret’ de mig Catalunya: més de 100 municipis fan festa aquest dilluns de setembre
- Telecomunicacions La xarxa de Yoigo s’apaga per sempre: què canvia per als clients
- "Si accepto la plaça, passaré cinc hores diàries al tren"
- Igualada i Manresa seran punts de trobada d'una nova plataforma de cites ràpides en català per buscar l’amor de proximitat
- Anàlisi Puigdemont podrà tornar en el primer trimestre del 2026 sense risc a ser detingut
- BAIXA AMB RECANVIS El Barça perd Balde per una lesió muscular
- Entrevista Carla Simón: «La meva mare va deixar l’heroïna i em va tenir a mi, tot i que després va arribar la putada de la sida»
- LA NOVA TEMPORADA El futbol espanyol explota noves vies d’ingressos per reduir la seva dependència de la TV i els traspassos
- Salut mental El 15% dels adolescents espanyols confessen que han intentat suïcidar-se
- Cimera a Bèlgica Puigdemont nega davant Junts haver abordat els Pressupostos de Sánchez amb Illa